הסרטים הישראלים "ריקוד חסידי" ו"המקום ממנו באתי" עלו שלב בהתמודדות על הבאפט"א לסטודנטים 2021

"ריקוד חסידי". ליעוז לוי.

"ריקוד חסידי". ליעוז לוי.

שני סרטים ישראלים עלו שלב בהתמודדות על פרסי הסטודנטים (GSA) של האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלויזיה (הבאפט"א, BAFTA) לשנת 2021 (ה-18 במספר): "ריקוד חסידי" של בר כהן מאוניברסיטת תל אביב בקטגוריה העלילתית, ו"המקום ממנו באתי" של לב אורלוב מבית הספר לקולנוע סם שפיגל בקטגוריה התיעודית.

"ריקוד חסידי" מספר על איה הטרנסג'נדרית (ליעוז לוי, "המדובב"), אשר לא הוזמנה לחתונה של אחותה, אך מגיעה במפתיע בליל שישי לישוב הדתי בו מתגוררת משפחתה. היא נכנסת דרך החלון לסעודה החגיגית של שבת החתן והכלה ומאיימת לחשוף סודות ושקרים משפחתיים. יוצרת הסרט, כהן, שאבה השראה מחוויותיה שלה בתור טרנסג'נדרית בבני ברק. זהו סרט סוף שנה ב' שלה באוניברסיטת תל אביב (כיום כבר בשנה ד' ועובדת על סרט הגמר שלה "בין לבין" שזכה לתמיכת קרן גשר), ובעבר זכתה בפרס היצירה הצעירה ליוצרים בתיכון של פסטיבל חיפה 2012. ב"ריקוד חסידי" תמכה קרן בלווטניק של בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב.

"המקום ממנו באתי" הוא סרט תיעודי על אי יערן בת ה-23, שהוריה מתייאשים מהסיכוי לנצח בקרב המשפטי על החווה המשפחתית, מחליטים לפרק את החווה ולעבור לפורטוגל. אי, שנולדה, גדלה וגרה כל חייה בחווה, נאלצת להיפרד מכל מה שהכירה. הנסיבות החדשות מטלטלות את עולמה ומאלצות אותה לצאת לדרך עצמאית.

"המקום ממנו באתי".

"המקום ממנו באתי".

חמישיות המועמדים הסופיים לפרסי הסטודנטים של הבפט"א יוכרזו ב-9 ביוני.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?