שוברי קופות 20.07.09: הארי פוטר מדגדג את רובוטריקים 2

"הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" גרף כ-79.5 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון שלו באקרנים בארה"ב, על פי הערכות, ונכון לעכשיו התברג למקום ה-23 בטבלת שוברי הקופות הגדולים ביותר של כל הזמנים, בין "מלחמת הכוכבים: פרק 2 – מתקפת המשובטים" (80 מ"ד) לבין "אני האגדה" (77.2 מ"ד). אגב, בעזרתו האדיבה של הקוסם הנער, הצליחו אולפני האחים וורנר לעבור את סף הרווחים בן המיליארד דולרים, כך לפי הודעה רשמית מנשיא זרוע ההפצה, דן פלמן. יום הפתיחה (ד') של פוטר אגב, שבר שיא אם מחשבים את רווחיו בכל העולם – 58.1 מ"ד בתוך ארה"ב ו-45.8 מ"ד מחוצה לה.

אך לא הכל ורוד בהוגוורטס. הסרט הכל-כך גרוע לדעתי (גיא ונטלי שותפים לדעתי, ואם קוראים גם בין השורות אצל מרבית המבקרים בארץ, גם הם לא באמת אהבו את הסרט, אלא התמוגגו מהספר והשליכו על הסרט מבלי לשפוט את שניהם בנפרד), לא הצליח לעקוף את "רובוטריקים: הנקמה" בשום פרמטר פנים-אמריקאי, כולל יום פתיחה (62 מ"ד לרובוטריקים מול 58.1 מ"ד) וסוף שבוע ראשון (108.9 מ"ד לרובוטריקים מול, כאמור, כ-79.5 מ"ד על פי הערכות).

ומהמוביל בשבוע הזה, נדלג למוביל מהשבוע שעבר: "ברונו", שגרוע בסקאלות אחרות לגמרי, מתרסק בשבוע השני שלו באקרנים ביותר מ-70 אחוזים, וגרף רק 8.4 מיליון דולרים, על פי הערכות (סכום מצטבר של כ-49.6 מ"ד). הסכום הזה הנחית אותו במקום הרביעי, כשבאמצע "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים" צבר עוד 17.7 מיליון דולרים לסכום כולל של 152 מיליון דולרים; ו"רובוטריקים: הנקמה" צבר עוד 13.7 מיליון דולרים לסכום כולל של 363.9 מיליון דולרים. אחרי ברונו, ומי שחותם את החמישיה העליונה בסוף השבוע האחרון, עומד "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס" (או-טו-טו אצלנו) עם 8.3 מיליון דולרים שהצטברו ל-235.9 מיליון דולרים (גם תרומה נאה זו הביאה את האחים וורנר להגיע למיליארד דולרים).

שיוכים: שוברי קופות
גאסר

דווקא כן עקף את רובוטריקים 2 בפרמטר פנים אמריקאי אחד, הכנסות הקרנות חצות של יום רביעי. 22 מיל' לעומת 16 של הרובוטריקים ו18 של האביר האפל. אחרי זה הוא דעך, יחסית.

אלי שגב

צודק.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?