"לבנון" בונציה; "פובידיליה" בטורונטו

פרחים נבולים. אה, וגם טנק. מתוך לבנון, המתמודד בתחרות הרשמית.

פרחים נבולים. אה, וגם טנק. מתוך לבנון, המתמודד בתחרות הרשמית.

סרט הביכורים של הבמאי-תסריטאי שמוליק מעוז, "לבנון", הוא הסרט הישראלי היחיד שהתברג השנה לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה. פסטיבל הסרטים בונציה 2009 יתקיים זו השנה ה-66, בין ה-2 ל-12 בספטמבר, ומכיל נציגות מכובדת של קולנוענים מן המזרח התיכון, בינהם "לבנון" הישראלי כאמור, "הנוסע" (ש.ל.ר, "אל מוסאפר") של הבמאי המצרי אחמד מאהר, ועריכה מחודשת של "שהרזדה, ספרי לי סיפור" (ש.ל.ר, Scheherezade Tell Me a Story) השנוי במחלוקת של הבמאי המצרי יוסרי נסראללה.

"לבנון" יתחרה בפסטיבל על פרס אריה הזהב לסרט הטוב ביותר, אריה הכסף לבמאי הטוב ביותר, וגביע וולפי (וולפי קופה) לשחקן הטוב ביותר – עליו יתמודדו יואב דונט, איתי טיראן, אושרי כהן, מיכאל מושונוב, זהר שטראוס ודודו טסה. "זה מרגש עד דמעות," אמר מעוז. "זה סרט על זיכרונות המלחמה האישיים שלי. השחקנים, שותפי ליצירה ואני, עשינו את הסרט הזה במאמץ אדיר ובאהבה עמוקה, וההכרה הבינלאומית שזכינו בה מחזקת אותנו ומחממת את הלב."

פסטיבל טורנטו, שיתקיים כמעט בסמוך לפסטיבל ונציה – בין ה-10 ל-19 בספטמבר – הכריז על קבלתו של הסרט "פובידיליה" של האחים יואב ודורון פז, למסלול חדש בשם "עיר לעיר" (City to City) הבוחן את התפתחות ה'חויה האורבאנית' בסרטים תיעודיים ועלילתיים. "ההכרה הבינלאומית בסרט מביאה לתחושה שאין כמותה," מסר המפיק שי אינס. "זהו כבוד גדול עבורנו ועבור כל מי שהתגייס למשימה ולקח חלק בסרט."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?