הוכרזו הזוכים בפרסי האוסקר 2022: "קודה" הטוב ביותר; אלימות בין וויל סמית' לכריס רוק

"קודה: ילד של הורים חירשים (ש.ל.ר)". יוג'ניו דרבז, אמיליה ג'ונס.

"קודה: ילד של הורים חירשים". יוג'ניו דרבז, אמיליה ג'ונס.

הוכרזו הזוכים בפרסי האוסקר של האקדמיה האמריקאית לאמנויות הקולנוע 2022 (ה-94 במספר), ובראשם "קודה" (CODA) חצי-הפתיע כשהוכתר בתור הסרט הטוב ביותר בעוד "כוחו של הכלב" הסתפק בפרס הבימוי הטוב ביותר לג'יין קמפיון. למעשה, מההובלה בכמות המועמדויות של "כוחו של הכלב" (12!), זוהי הזכיה היחידה של הסרט, בעוד "קודה" תפס גם את פרסי התסריט המעובד ושחקן המשנה. "קודה" גם מסמן את הפעם הראשונה שסרט של חברת סטרימינג (אפל טי וי פלוס) זכה בפרס הנחשק ביותר של האוסקר לסרט הטוב ביותר.

בהחלטה שנויה במחלוקת שנועדה לקצר את הטקס המשודר בטלויזיה, 8 מתוך 24 הקטגוריות של פרסי האוסקר הוכרזו שעה לפני הטקס הגדול והרשמי. בחלק ניכר מהקטגוריות הללו זכה "חולית", ובסך הכל הסרט הפך למנצח הכמותי הגדול של הערב עם 6 פסלוני זכיה. בין מגישי הפרסים בטקס עצמו הופיעה רייצ'ל זיגלר ("סיפור הפרברים"), שבמקור כלל לא הוזמנה לטקס, אליוט פייג', ליידי גאגא, ג'ייק ג'ילנהול, הטניסאיות ומפיקות "משפחה מנצחת" ונוס וסרינה וויליאמס, והשחקן-קומיקאי כריס רוק. במסגרת הגשת הפרס בידיו, התרחשה תקרית אלימה על הבמה ובשידור חי התרחשה בין השחקנים וויל סמית' ורוק.

רוק התבדח על חשבון הקרחת בראשה של אישתו של סמית', ג'יידה פינקט סמית', וטען שהיא נראית כמו חיילת (G.I. Jane). בתמורה, עלה סמית' לבמה בזמן השידור והגשת הפרס, סטר לרוק בעוצמה, ירד מהבמה ודרש ממושבו בניבולי פה שרוק לא יעלה את שמה של אישתו על שפתיו (סרטון בהמשך הכתבה). פינקט-סמית' הכריזה בשנה שעבר שהיא מתמודדת עם מחלת אלופסיה, הגורמת לנשירת שיער. בהמשך הוכרז כי סמית' זכה בפרס השחקן הטוב ביותר (הראשון אחרי שתי מועמדויות כושלות), וכשעלה לבמה התנצל בפני האקדמיה על מעשיו אך לא בפני רוק. הוא הודה גם לשחקן דנזל וושינגטון שבא אליו בהפסקת הפרסומות: "תודה, ד'. דנזל אמר לי לפני כמה דקות: 'ברגע הגדול ביותר שלך, היזהר, כי זה הרגע שהשטן בא אליך.'"

את הטקס באולם דולבי בלוס אנג'לס הנחו וונדה סייקס, רג'ינה הול ואיימי שומר, והוא הכיל הופעות מוסיקליות מאת ביונסה (עבור "משפחה מנצחת"), בילי אייליש והפינאס ("אין זמן למות"), סבסטיאן יאטרה ("אנקאנטו") ואחרים.

השוו את רשימת הזוכים עם התחזיות של יונתן דורון
לעוד מידע טריויה על פרסי האוסקר 2022 קפצו אל רשימת המועמדים והפרשנות של יונתן דורון

רשימת הזוכים בפרסי האוסקר 2022:

הסרט הטוב ביותר
"קודה" (CODA)

הבימוי
ג'יין קמפיון, "כוחו של הכלב"

השחקנית
ג'סיקה צ'סטיין, "העיניים של תמי פיי" (The Eyes of Tammy Faye)

השחקן
וויל סמית', "משפחה מנצחת"

שחקנית משנה
אריאנה דבוסה, "סיפור הפרברים"

שחקן משנה
טרוי קוטסור, "קודה"

תסריט מקורי
"בלפסט"

תסריט מעובד
"קודה"

צילום
"חולית"

עריכה
"חולית"

שיר מקורי
"No Time to Die" מתוך "אין זמן למות"

לחן
האנס זימר, "חולית"

צליל
"חולית"

עיצוב תלבושות
"קרואלה"

איפור ועיצוב שיער
"העיניים של תמי פיי" (The Eyes of Tammy Faye)

אפקטים ויזואלים
"חולית"

עיצוב הפקה
"חולית"

סרט אנימציה באורך מלא
"אנקאנטו"

סרט אנימציה קצר
The Windshield Wiper

סרט קצר (חי)
The Long Goodbye

סרט בינלאומי
"הנהגת של מר יוסוקה"

סרט תעודה באורך מלא
"קיץ של נשמה" (ש.ל.ר, Summer of Soul)

סרט תעודה קצר
"מלכת הכדורסל" (The Queen of Basketball)

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?