הסרט הישראלי "אמריקה" יתחרה בפסטיבל קרלובי וארי 2022; גם "אפס ביוני" שצולם בישראל

"אמריקה". מיכאל מושונוב.

"אמריקה". מיכאל מושונוב. צילום: עמרי אלוני.

הסרט הישראלי "אמריקה" של אופיר ראול גרייצר ("האופה מברלין") יתחרה בתחרות הרשמית של פסטיבל קרלובי וארי 2022 (ה-56 במספר) שבצ'כיה, מפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם. עוד יתחרה גם הסרט "אפס ביוני" (June Zero, לשעבר "התנור", The Furnace) על אדולף אייכמן שצולם בחלקו בישראל ועם שחקנים ישראלים, מאת הבמאי ג'ייק פאלטרו (אחיה של גווינת').

"אמריקה" מספר על מורה לשחיה המתגורר בארה"ב שחוזר לישראל לאחר 10 שנות היעדרות. מפגש עם חבר ילדות וארוסתו הטריה, המנהלים חנות פרחים, מוביל לסדרת אירועים דרמטיים שישפיעו על חייהם. בסרט שהופק כקו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית-צ'כית, מככבים מיכאל מושונובאושרת אינגדשטעופרי ביטרמןמוני מושונוב (אביו של מיכאל), עירית שלג ואוולין קפלון.

"אפס ביוני" עוקב אחרי שלוש דמויות פחות-מוכרות שנטלו חלק במשפט אייכמן ובאירועים שסבבו לו. למשל הנער דוד אורן (שמגולם בידי נועם עובדיה, סרט ביכורים) שהשתתף בבניית התנור שבו נשרפה גופתו של אייכמן לאחר המשפט בירושלים. הסרט שהופק כקו-פרודוקציה ישראלית-אמריקאית, נכתב בידי פאלטרו ותום שובל הישראלי ("הנוער"), וצולם בידי ירון שרף בישראל ובאוקראינה במהלך הגל הראשון של מגיפת הקורונה בשנת 2020. עמוס תמם אמור היה להופיע בסרט, אך נאלץ לשהות בבידוד במהלך הצילומים והוחלף. כן מופיעים בסרט ג'וי ריגר, יואב לוי, רותם קינן, צחי גראד ועמי סמולרצ'יק.

"אמריקה" צפוי לעלות לאקרנים בישראל לקראת סוף השנה. בינתים לא ידוע על תאריך הפצה ל"אפס ביוני".

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?