"עג'מי" יופץ בארה"ב בידי מפיצת "בופור"

סרטם המעולה של ירון שני וסכנדר קובטי, "עג'מי" יופץ מסחרית בארה"ב בידי חברת Kino International. בעברה, הפיצה קינו אינטרנשנל בארה"ב את הסרטים "בופור" ($102,591), "חופשת קיץ" ($203,708), "אור" ($29,194) ואחרים.

ההחלטה לחתום עם מפיץ באמריקה הצפונית כל כך מעט לפני פסטיבל טורונטו (בין ה-10 ל-19 בספטמבר), נשמעת מעט נמהרת. הסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל קאן האחרון, ואחרי שהצלחתי לתפוס הקרנה לחברי האקדמיה* שלו, וראיתי עד כמה הוא טוב (בהזדמנות הראשונה אפרט יותר בביקורת מלאה), מאכזב אותי ללמוד שינוסן הפקות לא מכרו את הסרט לסוני קלאסיקס (מפיצת "ביקור התזמורת", $3,054,457; ו"ואלס עם באשיר", $2,283,849). לא שחלילה אני מזלזל בקינו אינטרנשנל, או שאני כל כך בטוח שסוני קלאסיקס בכלל פנו לרכוש את הסרט להפצה. פשוט המספרים מדברים בעד עצמם (אך אם להיות הוגנים, צריך לזכור שהסרטים שהפיצה קינו והוזכרו לעיל הם בכלל לא "לטעם" האמריקאי). ועם דחיפה שיווקית נאותה, "עג'מי" יכול להיות "התרסקות" הבא ($54,580,300), שבגיזרת העלילה הוא ללא ספק עולה עליו עשרות מונים.

הסרט יעלה לאקרנים בישראל ב-17 בספטמבר. טרם נמסר על תאריך עליה לאקרנים באמריקה הצפונית.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?