זוכה פסטיבל קאן "משולש העצבות" יפתח את פסטיבל ירושלים 2022

"משולש העצבות". האריס דיקינסון, שרלבי דין.

"משולש העצבות". האריס דיקינסון, שרלבי דין. צילום: פרדריק ונזל, ©Plattform-Produktion.

הסאטירה דוברת האנגלית וזוכת פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן השנה, "משולש העצבות" של רובן אוסטלונד השוודי ("כח עליון"), תפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים 2022 (ה-39 במספר). זהו סרטו השני של אוסטלונד שזכה בדקל הזהב, אחרי "הריבוע", שהתקבל בארץ בביקורות חיוביות יחסית (ראו את דף הסרט כאן באידיבי).

"משולש העצבות" מתויג בתור סאטירה מושחזת על האלפיון העליון, על משפיענים ומשפיעניות ועל פערי המעמדות. במרכז העלילה ניצבים דוגמנית מצליחה ודוגמן מצליח קצת פחות שמנהלים קשר הנע בין הרומנטי לאינטרסנטי. השניים יוצאים לשיט על ספינת תענוגות שרוב התיירים בה הם מיליונרים ואוליגרכים המתייחסים בפטרונות לעובדים שעל הסיפון, אבל את ההפתעה האמיתית הסרט שומר לסוף. מופיעים בסרט וודי הארלסון בתור רב החובל השיכור של הספינה, האריס דיקינסוןשרלבי דיןזלטקו בוריק ואיריס ברבן.

מנהל פסטיבל ירושלים רוני מהדב-לוין והמנהל האמנותי אלעד סמורזיק מסרו כי זהו "אחד הסרטים היפים, החכמים והמצחיקים ביותר שראינו מזה זמן רב. סרט רענן ויוצא דופן המצליח להיות מבדר וחתרני בעת ובעונה אחת. הוא מעביר את רוח התקופה שאנו חיים בה באופן חד ומדויק."

פסטיבל הקולנוע ירושלים יפתח ב-21 ביולי בבריכת הסולטן, וימשך עד ה-31 ביולי. בהמשך השנה אנו צפוים לראות את "משולש העצבות" בבתי הקולנוע, בהפצת חברת 'קולנוע לב'.

צפו בקטע מהסרט:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?