הבמאית לינה צ'פלין תקבל פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע

פרס מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה יוענק לבמאית לינה צ'פלין ("אנדרגראונד בלט", "סוזנה הבוכיה", "חצוצרה בואדי"). את בחירתה בצ'פלין בת ה-88 לפרס נימקה האקדמיה: "לינה היא יוצרת פורצת דרך, והיקף פועלה כיוצרת בתעשית הקולנוע והטלויזיה הישראלית הוא אדיר, כאשר מספר הסרטים שהיא יצרה, בכל ז'אנר אפשרי, לאורך עשרות שנים של עשיה, הוא עצום ואין הרבה כדוגמתו."

לינה צ'פלין נולדה ברוסיה הסובייטית, סיימה שם תואר ראשון בכימיה ותואר שני באקדמיה לקולנוע של מוסקבה, והכירה את בעלה הבמאי סלבה צ'פלין. היא החלה ליצור סרטים ברוסיה, ובשנת 1976, כשהיא בת 42, עלתה לישראל והמשיכה ליצור סרטים עם בעלה סלבה עד פטירתו בשנת 2013, ולאחר מכן המשיכה ליצור לבדה. בין יצירותיה: הסרט "חצוצרה בואדי" שזכה בפרס אופיר לדרמת הטלויזיה הטובה ביותר 2002, "אנדרגראונד בלט" שזכה בפרס הסרט התיעודי עד 60 ד' של פורום הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 2020; המיני סדרה המדוברת "סוזנה הבוכיה" עבור HOT; והסרט "במסתרים" שהתחרה בפסטיבל חיפה 2020. כמו כן, היא כלת פרס שר החינוך והתרבות לבמאים (1999) וכלת פרס לנדאו של מפעל הפיס על תרומתה לקולנוע הישראלי (2016).

הענקת פרס מפעל החיים לצ'פלין תתקיים במסגרת טקס הענקת פרסי אופיר 2022 שיתקיים ב-18 בספטמבר, יועבר בשידור חי בסטרימינג ב-mako וישודר ב-23:00 בערוץ 'קשת 12'.

"".

לינה צ'פלין. צילום: מוטי קיקיון, באדיבות האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?