פרס מפעל חיים לדובי זלצר בפסטיבל הקולנוע-מוסיקה סאונדטרק הראשון 2022

"ארבינקא".

"ארבינקא". באדיבות סרטי יונייטד קינג.

פרס מפעל חיים יוענק למלחין הקולנוע דב (דובי) זלצר בפסטיבל סאונדטרק תל אביב למוסיקה בקולנוע ובטלויזיה 2022 (הראשון). זלצר אחראי ללחנים של כמה מהסרטים הבולטים בקולנוע הישראלי, ובינהם "קזבלן", "מבצע יונתן" ו"פורטונה" של מנחם גולן, "ארבינקא" של אפרים קישון, "אני אוהב אותך רוזה" ו"הבית ברחוב שלוש" של משה מזרחי, "טיפת מזל" של זאב רווח והסדרה "רמת אביב גימל". לכבוד הפרס יתקיימו אירועי מחווה לזלצר בפסטיבל שיחגגו את הלחנים שלו, כולל הקרנה מתוזמרת.

הפסטיבל שיתקיים השנה כאמור בפעם הראשונה, יציע תוכנית בת עשרות סרטים מהארץ ומהעולם – תיעודיים ועלילתיים, הקרנות בכורה וקלאסיקות – הופעות, מפגשים עם יוצרים, סדנאות וכיתות אמן, הרצאות, אורחים ואירועים לכבודם, הקרנות חצות, ואף תוכנית לילדים. "בסרטים שבחרנו," מסרו המנהלים האמנותיים של הפסטיבל, העיתונאית דנה קסלר ומגיש הרדיו וסולן להקת 'מונק' ישיב כהן, "לפעמים המוסיקה היא הסיפור עצמו, לפעמים המוסיקה היא הדרך בה הוא מסופר, ולפעמים המוסיקה היא המוזה. מבחינת ז'אנרים מוסיקלים, ניסינו לגעת בכמה שיותר, מרוק, פאנק, מטאל והיפ הופ ועד בלוז, ג'ז, מוזיקה אפריקאית ומוסיקה ים-תיכונית. הפסטיבל הוא לא רק על מוזיקה, הוא גם על מוסיקאים. אלה שהם נושאי הסרטים וגם אלה שמאחורי הסרטים: מלחיני הפסקול, מעצביו ואנשי הסאונד, שבימים רגילים נחבאים אל כלי ההקלטה."

בין האורחים שיגיעו לפסטיבל אפשר למצוא את אייקון סצינת האנדרגראונד הניו-יורקית של שנות ה-1970 לידיה לאנץ' עם סרט התעודה "לידיה לאנץ': המלחמה לעולם לא נגמרת" שביימה בת' בי. בין האירועים בפסטיבל אפשר למצוא הופעה של יוצרת האינדי הילה רוח במחווה לזמרת ג'ולי קרוז ("טווין פיקס") ויוקרן סרט ההופעה של קרוז "סימפוניה תעשייתית מס' 1: חלומה של שבורת הלב" שביים דיויד לינץ'; הקרנת "ג'ו סטראמר: העתיד אינו כתוב" של ג'וליאן טמפל על מנהיג להקת הקלאש; מחווה בת שלושה סרטים לכוכב הקולנוע האילם באסטר קיטון בליווי מוסיקלי חי של הפסנתרנים עוזי נבון, עמרי בר וניצן ורדי שהלחינו פסקול מקורי משלהם לסרטים.

הסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב בין ה-15 ל-19 בנובמבר. מנכ"לית הסינמטק דינה פלד מסבירה מאין נולד: "אחד היעדים הראשונים שהציבה דנה מורג, המנהלת האמנותית של הסינמטק, כשנכנסה לתפקידה בשנה שעברה הוא להקים פסטיבל קולנוע חדש בניהול הסינמטק, והנה היוזמה מתגשמת. מרעיון ראשוני יצירתי שהעלה חבר צוות הסינמטק עמית איצקר צמח פסטיבל בינלאומי חדש מלא בחוויות תוכן." [הדגשות שלי, א.ש.]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?