רותם סלע שותה מה"סודה" של ארז תדמור על קאפו בישראל

"בלאדי מורי". רותם סלע.

רותם סלע מתוך "בלאדי מורי". צילום: קטיה בורינדין, באדיבות yes.

השחקנית העסוקה רותם סלע תככב בסרט הדרמה "סודה" של הבמאי ארז תדמור ("בשורות טובות" והלהיטים הקומים "בחורים טובים", "סיפור גדול"). תדמור מסתובב עם הפרויקט הזה מאז שנת 2012, וכתב לו את התסריט יחד עם שלמה אפרתי (שבחלוף השנים כתב עם תדמור את "ארץ פצועה" ו"נמל בית").

העלילה מתרחשת בתל אביב באמצע שנות ה-1950, בשכונה של ניצולי שואה שרובם עובדים במפעל סודה שבאיזור. סלע תגלם אם שעולה יחד עם בתה ומשתכנת בשכונה, אך עם הזמן מתפשטת שמועה שבזמן המלחמה היא שימשה כקאפו באושוויץ.

קאפו היו יהודים שהיו אחראים לסדר ולמשמעת בקרב היהודים האחרים במחנות הריכוז שבשואה. בישראל של שנות ה-1950 התקיימו כ-40 משפטים כנגד קאפו שעלו לארץ, במסגרתם סופרו עדויות על מעשי הקאפו, שכללו התעללויות, מכות, הלשנה והסגרה של יהודים לנאצים. פסק הדין הראשון שניתן בתיק קאפו בישראל היה נגד אלזה טראנק, שזוהתה בידי ניצולה ממחנה בירקנאו אשר נכנסה במקרה לקונדיטוריה ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, בה עבדה טראנק בתור מוכרת גלידה.

נושא הקאפו הופיע בספר "קאפו באלנבי" מאת איתמר לוין, בסרט התעודה זוכה האמי הבינלאומי "קאפו" (1999) של תור בן-מיור ודני סיטון, ובסרטים העלילתיים "קאפו" (1960) האיטלקי ו"קאפו בירושלים" של אורי ברבש.

"ירושלים". רותם סלע.

"ירושלים". רותם סלע.

סלע היא משחקניות המסך העסוקות ביותר בארץ, והופיעה לאחרונה בסדרות הדרמה "ירושלים", "בלאדי מורי", "הטבח"; בהנחיית תוכניות ריאליטי כגון "הכוכב הבא" ו"נינג'ה ישראל"; ובתפקיד משנה בולט בסרט הקומי "עולה לראש". בקרוב היא תופיע על המסך בסדרה "הגוף שעובד" (או "הפונדקאית") עם יהודה לוי וליאור רז.

תחפשו לי בלינדר פלראיים לחלק בתיבות דואר גבוע אני הכי טוב בארץ בזה סבבה אני מאשדוד

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?