קופות: גם בכורת "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" מאכזבת, הסרט עשוי להפסיד יותר מ"הפלאש"

"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל". האריסון פורד.

"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל". האריסון פורד.

סרט ההרפתקאות "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" עלה בסוף השבוע בצפון אמריקה וב-52 ארצות ושווקים בשאר העולם, והסתפק בסכומים נמוכים מאד ביחס לציפיות ממנו, ביחס לקודמו בסדרת הסרטים, ובעיקר ביחס להשקעה הכספית העצומה שניתנה לו. סרט האנימציה למשפחה "רובי נגד הזרם" עלה גם הוא בבכורה בצפון אמריקה, ונכשל בקופות.

נתחיל עם "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל": הסרט גרף רק 60 מיליון דולרים בקרב 4,600 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות. הסרט עלה לדיסני ולחברת הבת שרכשה 'לוקאס-פילם' כ-295 מיליון דולרים, וזה עוד לפני הוצאות השיווק (כולל הקרנה מדוברת בפסטיבל קאן למשל) שנאמדות בכ-150 מיליון דולרים. לשם השוואה, "הפלאש" עלה כ-200 מיליון דולרים, הכניס בבכורתו כ-75 מיליון דולרים, ונחשב עכשיו פספוס קטן בהרבה ביחס ל"אינדיאנה". עם פתיחה של 60 מיליון דולר, עם תחרות מצד "משימה בלתי אפשרית" בעוד שני סופי שבוע, עם תוספת של 70 מיליון דולרים בלבד בשאר העולם (ללא סין, ברם הוא לא צפוי להצליח שם לפי ההיסטוריה של הכוכב ושל סדרת הסרטים), לא סביר ש"אינדיאנה ג'ונס" יחזיר את ה-445 מיליון הדולרים שהושקעו בו בסך הכל.

זה מעט מפתיע, כי בכניסה לסוף השבוע, הציפיות היו גבוהות יותר, ולא בכדי. לכוכב הסרט בן ה-82 האריסון פורד עדין בוהק הזוהר, והוא שמר על קשרים עם הקהל בין היתר בסדרות הטלויזיה "1923" של 'פאראמאונט פלוס' ו"שרינקינג" של 'אפל'. הכנסות יום הבכורה בשישי היו סבירות עם 24 מיליון דולרים – שזה אמנם כמו "הפלאש", אבל גם די דומה לקודמו בסדרה "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח" משנת 2008 (25 מ"ד). אלא שבשבת ההכנסות צנחו ל-19 מיליון דולרים על פי הערכות, בעוד קודמו דווקא עלה בהכנסותיו ביום העוקב לבכורה. ההיחלשות מעידה על חוסר התרצות של קהל הצופים.

"רובי נגד הזרם".

"רובי נגד הזרם".

ועכשיו לבכורה השניה של סוף השבוע בצפון אמריקה: "רובי נגד הזרם" שהכניס רק 5.2 מיליון דולרים בקרב 3,400 בתי קולנוע, על פי הערכות, ונזרק למקום ה-6 בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע. בשאר העולם הכניס הסרט עוד 7.6 מיליון דולרים מתוך 67 ארצות ושווקים, וזה מאכזב כשעלותו ללא הוצאות שיווק נאמדות ב-70 מיליון דולרים.

נראה שהקהל העדיף את סרטי האנימציה האחרים שיש לבתי הקולנוע להציע: בצפון אמריקה "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" המונפש הוסיף 11.5 מיליון דולרים בקרב 3,405 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 339.9 מיליון דולרים. אחריו "אלמנטלי" הוסיף 11.3 מיליון דולרים בקרב 3,650 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 88.8 מיליון דולרים.

"לא לוקחים קשה". אנדרו בארת' פלדמן, ג'ניפר לורנס.

"לא לוקחים קשה". אנדרו בארת' פלדמן, ג'ניפר לורנס.

הקומדיה הרומנטית "לא לוקחים קשה" הוסיפה 7.5 מיליון דולרים בקרב 3,208 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 29.3 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "רובוטריקים 6: עליית החיות" עם תוספת של 7 מיליון דולרים בקרב 2,852 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 136.1 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?