שוברי קופות 02.11.09: "מייקל ג'קסון: This Is It" בפסגה

"מייקל ג'קסון: This Is It" הצליח להתמקם בצמרת טבלת שוברי הקופות בארה"ב של סוף השבוע, משגרף 21.3 מיליון דולרים על פי הערכות. אמנם לא מדובר בסכום יוצא דופן עבור שובר קופות קולנועי (על אף התקופה ה'יבשה' בקולנוע), מדובר בסכום גבוה למדי עבור תיעוד הופעה, והיחיד שהתעלה עליו הוא סרט ההופעה של "האנה מונטנה" מאשתקד, אשר גרף בסוף השבוע הראשון שלו כ-31.1 מיליון דולרים. יחד עם זאת, "האנה מונטנה" לא הופץ כמעט כלל מחוץ לארה"ב (בישראל למשל, לא הופץ), ועל כן בסכום הגריפה הכלל עולמי, "This Is It" מתעלה עליו משגרף כ-68.5 מיליון דולרים נוספים ב-98 מדינות (בינהן גם ישראל).

אגב, כרזות הסרט "מייקל ג'קסון: This Is It" עוטרו בארה"ב כי הסרט יוקרן בבתי הקולנוע שם רק שבועיים, ובוודאי תרמו למכירות המוקדמות של כרטיסים לסרט. באופן צפוי למדי, הודיעה חברת סוני המפיצה את הסרט כי בכוונתה להאריך את הקרנתו של הסרט על המסך הגדול בשלושה שבועות נוספים, ומי שלא הספיק לא צריך לדאוג. לא צריך למהר ולקשור את הענין לגריפה הגבוהה של הסרט, היות והסרט הוא בין בודדים מהז'אנר שהופצו ברמה כלל ארצית ורחבה באמריקה.

בהמשך הטבלה, "פעילות על-טבעית" (ש.ל.ר, Paranormal Activity) נשאר קרוב לפסגה כשגרף עוד 16.5 מיליון דולרים על פי הערכות, שהצטברו לכדי 84.7 מיליון דולרים כבר. אחריו, במקום השלישי, "אזרח שומר חוק" גרף 7.3 מיליון דולרים בשבוע השלישי שלו באקרנים, ו"טיפול זוגי" מיד אחריו עם 6 מיליון דולרים בשבוע הרביעי. "מסור 6" התרסק לו בקופות ישירות למקום החמישי בשבוע השני שלו, כשירד ביותר מ-60 אחוזים לגרוף עוד 5.6 מיליון דולרים שהצטברו ל-22.8 מיליון.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?