מקבץ המלצות סינמטקים 19.11-25.11.09

מימין לשמאל: ברט להאר,  גודי גרלנד, גק היילי וריי בולגר. מתוך הקוסם מארץ עוץ.

מימין לשמאל: ברט להאר, ג'ודי גרלנד, ג'ק היילי וריי בולגר. מתוך הקוסם מארץ עוץ.

אירועים מיוחדים

מחוה לסרטי TLVFest
סינמטק חיפה, 19.11

סינמטק חיפה יקרין ממיטב הסרטים שהוצגו בפסטיבל הבין-לאומי לקולנוע לסבי-הומו-טרנס ובי של תל אביב 2008 (TLVFest), ויפתח את המחוה עם הסרט שפתח גם את הפסטיבל: "פאקינג דיפרנט תל אביב". את הסרט יציג המבקר יאיר הוכנר, ויתקיים לאחר ההקרנה מפגש עם היוצרים.

סרטים מומלצים

"הקוסם מארץ עוץ" (1939)

סרט קסום בן 70 שלא נס לחו, עם "שם מעבר לקשת", אחד השירים היפים ביותר בקולנוע. הסרט הכי מצוטט בקולנוע האמריקאי, אלו הם רק חלק מהציטוטים שתמצאו בסדרות ובסרטים אמריקאיים: "טוטו, נדמה לי שאנחנו כבר לא בקנזס", "את מכשפה טובה או רעה?", "אני נמסה! אני נמסה! איזה עולם! איזה עולם!", "אל תשימו לב לאיש מאחורי הווילון", "פח שמן, פח שמן", "לו רק היה לי מוח", "דינג דונג המכשפה מתה", "המכשפה הרעה מהמערב", "אריות נמרים ודובים, אוי לא!", "לכי בשביל האבנים הצהובות", "אין כמו בבית", "דורות'י היכנעי", הנעליים האדומות, הקופים המעופפים, עיר הברקת ועוד!

הקרנות:
21.11 סינמטק הרצליה, 20:30

—–

"שינוי בתכנית" (2009)

סרט לפרנקופילים בכלל ולאוהבי קולנוע צרפתי בפרט. מה יותר צרפתי מסרט שעוסק בעשרה אנשים שנפגשים לארוחת ערב? זו אינה קומדיה אלא דרמה עם הומור בריא שנשענת על תסריט חכם (שכתבו הבמאית ובנה, שמשחק בסרט), צוות שחקנים מוצלח ומוסיקה נהדרת.

הקרנות:
23.11 סינמטק ירושלים, 19:00 (טרום בכורה)

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?