נדחקו לשוליים

זו מסתמנת כשנה מוצלחת במיוחד עבור הבמאי ג'יימס קמרון: פרס מפעל חיים של אגודת האפקטים הויזואלים (VES) יוענק לקמרון באותה השנה שבה הוא גם עומד להוציא לאקרנים את השאיפה הקולנועית המדוברת הבאה שלו: "אווטאר". הבמאי המוערך ("טיטאניק", "שליחות קטלנית 2") מצטרף לסטיבן שפילברג ולג'ורג' לוקאס בין היתר, ברשימת הזוכים בפרס.

—–

פרס ססיל דה'מיל של אגודת העיתונות הזרה בהוליווד (שמוענק בטקס חלוקת פרסי גלובוס הזהב) יוענק השנה לבמאי מרטין סקורסזה. גם בפרס הזה זכה שפילברג.

—–

סיימון קאוול, השופט ההוא מ"אמריקן איידול" שיורד על אנשים, הוא מסתבר – מרוויח סכום הכסף הגדול ביותר בטלויזיה האמריקאית (75 מיליון דולרים בשנה) – כך לפי פורבס. מנחה אותה התוכנית, אגב, מרוויח 38 מיליון דולרים בשנה. בינהם עומד איתן דונלד טראמפ, עם 50 מיליון דולרים.

—–

ג'יי-ג'יי אברמס רוצה לביים סדרת טלויזיה חדשה בשם "סמוים" (ש.ל.ר, Undercovers) – הראשונה שיביים מאז הפיילוט של "אבודים". הסדרה מתוארת כשילוב של "מר וגברת סמית'" עם "זהות כפולה".

—–

מתרוצצות שמועות בהוליווד על פשיטת רגל אפשרית של ענקית הקולנוע MGM. רשמית, החברה רק החלה לבדוק אופציות אסטרטגיות דוגמת "מכירה אפשרית של החברה", משום חוב לנושים בסך 4 מיליארד דולרים.

—–

הבמאי דובר קוסאשווילי ("חתונה מאוחרת") עורר ביום רביעי האחרון (11.11) סערה בכוס תה, כשטען שהקולנוע בישראל הוא רק "התחנפות לפסטיבלים".

—–

ז'אנר הזומבים והאימה-גור מאמץ את סיפורי הילדים לסרט בשם "עמי ותמי: ציידי מכשפות" (ש.ל.ר, Hansel and Gretel: Witch Hunters). יש תסריטאי עלום שעובד על העלילה.

—–

גזר דין ראשון בפרשת דודו טופז: רומן אלייב שנשלח לתקוף את בועז בן ציון נידון לשבעה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בהסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע ובניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות. אלייב נעצר בטרם הספיק לתקוף את בן ציון, לאחר שעורר את חשדם של השכנים שהזמינו משטרה.

—–

ערוץ 10 נדרש להגיש בימים הקרובים תוכנית אשר תציג כיצד הוא מתעתד להחזיר את החוב בגובה 20 מיליון שקל בתחום הקולנוע למועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, וכן להפקיד ערבות בגובה החוב – כך עולה מתזכיר הצעת החוק להארכת זיכיונה של חברת ישראל 10 להפעלת הערוץ.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?