זכייניות עתרו לבג"צ על מחויבויות העבר; לוחות השידורים ל-2010 לא אושרו

רשתזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, הגישו עתירה לבג"צ נגד הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, על כך שהרשות לא החילה את מיקוד הרגולציה על שנת 2008 כפי שיבוא לידי ביטוי בדו"ח הרשות לשנה זו ויפורסם בקרוב. עיקרי הדו"ח כבר פורסמו בגלובס, ובו מופיע חוסר של למעלה מ-40 מיליון ש"ח בתחום הסוגה העלית לשתי הזכייניות יחד. לו מיקוד הרגולציה היה מוחל כבר במהלך 2008 כפי שביקשה מועצת הרשות במקור, היה החוסר קטן ל-5 מיליון ש"ח לכל היותר.

מיקוד הרגולציה מורה לזכייניות בין היתר על שינוי אחוזי ההשקעה בסוגה עילית: קיים עידוד מוגבר ל"ז'אנר המיוחד" (לתוכניות בידור כמו "ארץ נהדרת") היכול לכלול יותר מ-45% מכלל ההשקעה בסוגה העילית המקורית; 30% מההשקעה בסוגה עילית תוקצה לסדרות דרמה, 10% לסרטי תעודה ו-15% לסדרות תעודה. יחד עם זאת, חוות דעתו של היועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, קבעה כי המיקוד צריך להיכנס לתוקפו רק בשנת 2009, ולפיה נקבעה המדיניות הסופית עליה קובלות הזכייניות.

על רקע כל זאת (אך ספק אם יש קשר), ועדת הטלויזיה של הרשות השניה לא אישרה את לוחות השידורים של שתי הזכייניות קשת ורשת, לשנת 2010. הנימוק לאי-האישור הוא מחסור בתוכניות דרמה, תעודה, ומגזין תרבות, הנדרשים על פי מחויבויותיהן של הזכייניות במסגרת מכרז ההפעלה של הערוץ השני. הזכייניות נדרשו לתקן את לוחות השידורים ולהגישם בתוך שבועיים על מנת לעמוד במחויבויותיהן אלו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?