סינמטק חולון יקים ארכיון אנימציה ישראלי

סינמטק חולוןסינמטק חולון הודיע על הקמת ארכיון אנימציה ישראלי לסרטי אנימציה באורך מלא וקצרים, לצד סרטי סטודנטים, פרסומות קולנוע וטלויזיה, פתיחים של תוכניות טלויזיה, קליפים ועוד. ההכרזה על הרשמית על הקמת הארכיון תערך בטקס הזכרת זוכי תחרות האנימציה הישראלית של הסינמטק, ה-MaraToon, במוצ"ש הקרוב (26.12).

תהליך האיסוף והקטלוג של החומרים יעשה תוך שיתוף פעולה עם יוצרי האנימציה ועם מוסדות הלימוד הרלבנטים בארץ. מהניסיון האישי שלי באידיבי, קשה לומר שיוצרים בארץ אוהבים להתעסק בארכיונים של מידע ותוכן. מוסדות הלימוד בודאי יעדיפו לשמר אצלם את החומרים שלהם, ובמקרה הטוב יסכימו להעביר עותקים. גם היוצרים, ויוצרים מבוססים בעיקר, מעדיפים ברובם לשמר את כל כוחותיהם לעתיד ולא שמחים להביט אחורה לעבר. אלא שהענין עם העבר הוא שאפשר ללמוד ממנו, וכך בעצם מתפתחת תרבות מתקדמת. כפי שידידי היקר אהרון קשלס אמר לי פעם, הבעיה בארץ היא שקולנוענים לא לומדים מקודמיהם וכל אחד מנסה להמציא את הגלגל מחדש ועושה בתורו את אותן הטעויות. אם יצליחו בסינמטק חולון לעשות את הכמעט בלתי אפשרי (קצת דרמתיות, אבל ניחא) וישכנעו יוצרים ותיקים כמו גם בתי ספר גדולים לאמץ את הארכיון שלהם ולתרום להם את החומרים הדרושים (וכמובן שהיוצרים הבאים ישכילו להשתמש בארכיון), הרי שכולם ירוויחו, ובזאת גם אנחנו הצופים.

[…] סינמטק חולון עורך את טקס חלוקת פרסי תחרות האנימציה הראשון שלו, ובו גם יודיע באופן רשמי על הקמתו של ארכיון ישראלי לאנימציה במתחמו ובחסותו. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?