הרשות השניה נגד רשות השידור: מאיימת להוציא את ערוצים 1 ו-33 משידורי ה-DTT

מנכ"ל הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, שיגר בסוף השבוע האחרון מכתב אזהרה למנכ"ל רשות השידור, מרדכי שקלאר, בו הוא מאיים להפסיק את שידורם של ערוצים 1 ו-33 דרך ה-DTT (הממיר הדיגיטלי). סמירה הקצה לרשות השידור עד יום רביעי הקרוב (27.1) לחתום על הסכם התקשרות עם הרשות השניה להפצת שידוריה, ולשלם מראשית חודש פברואר עבור העלות השוטפת של מערך השידורים.

"במהלך תהליך ההקמה," כתב סמירה, "היתה רשות השידור שותפה לדיונים שהתקיימו, בהם הותוו מאפייני המערך ודווח על שלבי הקמתו. הרשות השניה רואה בכם נדבך משמעותי וחשוב בשירות המוענק לציבור. יחד עם זאת, לא ניתן להשלים עוד עם מצב בו רשות השידור אינה חותמת על הסכם התקשרות עם הרשות השניה, ואינה משלמת בגין עלותו השוטפת של המערך. חוזה ההתקשרות עימכם, בו הוכנסו לבקשתכם שינוים שונים, הועבר לחתימתכם לפני מספר חודשים."

שקלאר שיגר מצידו מכתב תגובה זועם לסמירה: "ממכתבך עולה שהינך סבור כי הרשות השניה משמשת כרגולטור של השידור הציבורי, תוך העלאת רעיונות שאינם מקובלים בנוגע לתכני ערוצי הטלויזיה של רשות השידור, ואשר בינם לבין סוגית מימון דמי הפצת המערך הדיגיטלי, ובפרט מימון חלקה של החינוכית בערוץ 1, אין ולא כלום." הוא מוסיף כי הרשות השניה "אינה נדרשת ומוסמכת כלל לקבוע אילו ערוצים יופצו באמצעות המערך הדיגיטלי, אלא המחוקק."

הסרתם של שני ערוצים ממערך שידורי ה-DTT היא בבחינת דבר רע במיוחד, לאור העובדה כי מלכתחילה מדובר בחמישה ערוצים בלבד המשודרים לצרכן. מכאן שספק אם אכן יוסרו הערוצים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?