אמנון דיק ימונה ליו"ר רשות השידור

מנכ"ל בזק לשעבר, אמנון דיק, נבחר בידי ועדת המינוים של השירות הציבורי לתפקיד יו"ר רשות השידור, בכפוף לתנאי שדיק ימכור אחזקותיו בשתי תחנות הרדיו האזורי 'רדיו ללא הפסקה' ו'צפון ללא הפסקה', בהן הוא שותף ודירקטור. ההחלטה תעבור לאישורה של הממשלה. דיק נחשב מקורב לסיעת קדימה, ובממשלה העדיפו אדם המקורב לליכוד לתפקיד. עם זאת, השר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, דחף במרץ למינויו של דיק, והביא לאישור אתמול (ג').

אמנון דיק הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר רשות השידור עוד ביולי אשתקד, שבועות ספורים אחרי התפטרותו של משה גביש מהתפקיד. עם זאת, הוא סבל מסחבת בענין המינוי, ולבסוף החליט לפני כחודש לפרוש מהמירוץ לו.

"מאז המועמדות חל שיהוי ארוך במינוי מליאה, ועד מנהל ויושב ראש לרשות השידור," כתב דיק לשר אדלשטיין כאשר הסיר את מועמדותו. "מצב רשות השידור הינו 'בכי רע', בלשון המעטה ואם היא הייתה פועלת במגזר העסקי (ממנו אני בא) היתה מזמן בפשיטת רגל או בהליכי כינוס נכסים. ביצוע תכנית מפנה (רפורמה), יצובה הכלכלי וכן השבחת תכניה ובעיקר שיפור והעשרת המסך הירוד של ערוץ 1, מחייבים רוח גבית רחבה ואם זו איננה בנמצא לא נוכל להנהיג את השינוי המיוחל. איני רואה עצמי יותר כמיועד לתפקיד יו"ר רשות השידור ורואה עצמי כמשוחרר ממשימת התנדבות זו. אני יודע כי רשות השידור חשובה לך וכי היית נחוש למנות אותי לתפקיד ציבורי-ממלכתי זה. אני מצר על כי לא מסתייע לנו לעבוד יחד ולהנהיג את השינוי במשותף."

אדלשטיין אז 'שם גז' על קידום מינויו של דיק, אשר הספיק להשיב את מועמדותו רק לפני ימים אחדים – ואתמול כאמור, נתכנסה הועדה המתאימה ובחרה בו לתפקיד יושב הראש.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?