מקבץ המלצות סינמטקים 28.01-03.02.10

מתוך סודות ושקרים.

מתוך סודות ושקרים.

סרטים מומלצים

"סודות ושקרים" (1996)

אחד הסרטים הטובים ביותר של מייק לי ("מותק של חיים" מומלץ גם הוא), שעובד בשיטה יחודית שבה הוא בונה סיפור ועובד עם כל אחד מהשחקנים הראשיים על הדמות שלהם, כשלפעמים הם לא יודעים את כל העלילה ובמקרה של הסרט הזה לא פוגשים את השחקנים האחרים עד שהם מגיעים לאתר הצילומים. ברנדה בלית'ן, השחקנית הראשית, התפרסמה והיתה מועמדת לאוסקר על תפקידה, אך בשנים האחרונות שוב נעלמה מעט. מריאן ז'אן באפטיסט, המגלמת את הבת שאותה נתנה לאימוץ (והיתה מועמדת גם היא לאוסקר) משחקת בסדרה האמריקאית "ללא עקבות". משתתפים אחרים בסרט הם שחקנים קבועים בסרטיו של לי: טימות'י ספול ובתפקיד קטן אליסון סטדמן (אשתו של לי באותם ימים).

הקרנות:
28.1 הרצליה, 20:30

—–

"האדם השלישי" (1949)

מותחן מצוין, מפתיע, מקורי ומצולם להפליא (בשחור לבן), שמרבים לצטט. זוכה הפרס הראשון של פסטיבל קאן. את התסריט כתב גרהם גרין, הידוע יותר כסופר שכתב את "מסעותיי עם דודתי" ו"סוף הרומן".

הקרנות:
31.1 ירושלים, 21:00

—–

"אמלי" (2001)

אחד הסרטים הטובים של העשור ואחד הסרטים הצרפתיים המצליחים ביותר בעולם בזכות הופעתה הכובשת של אודרי טאטו, התסריט המקורי שופע הרעיונות והמוסיקה הנפלאה שבה מרבים להשתמש גם היום. סרטם הבא של הבמאי ז'אן פייר ז'נה וטאטו, אירוסין ארוכים מאוד, לא הצליח לשחזר את הקסם והוא הרבה פחות טוב.

הקרנות:
31.1 תל אביב, 21:45

—–

"אגדת חורף" (1992)

כמו תמיד אצל הבמאי הצרפתי אריק רוהמר, שהלך לעולמו החודש בגיל 89, הסיפור פשוט ונשען על הדמויות ודיאלוגים, ובניגוד לחלק מהסרטים שלו שיכולים לשעמם, מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר שלו. רוהמר ביים שישה סרטים תחת הכותרת "סיפורי מוסר" ו"אגדת חורף" הוא אחד מארבעה סרטי העונות, שאין כל קשר עלילתי ביניהם.

הקרנות:
1.2 חיפה, 19:30

—–

"עשרת הדיברות" ("דקאלוג")

דיבר 9: "לא תחמוד אשת רעך"
דיבר 10: "לא תחמוד בית רעך"

שני הסרטים הסוגרים את הסדרה המופלאה של קז'ישטוף קישלובסקי לא מאכזבים. למי שרוצה עוד, אחרים אך מאותו סוג, מומלץ לראות גם את טרילוגיית הצבעים שלו: "כחול", "לבן", "אדום" (לפי הסדר הזה, בצרפתית) וגם את "שמים" עם קייט בלנשט שהוא כתב אך לא הספיק לביים בעצמו.

הקרנות:
2.2 חולון, 20:30

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?