הוכרזו זוכי מענקי קרן ירושלים לקולנוע 2010

המיזם לקולנוע ולטלויזיה בירושלים (או 'קרן ירושלים לקולנוע ולטלויזיה') פרסמה את זוכי התמיכה שלה לשנת 2010. מתוך 132 פרויקטים שהוגשו למועצת המיזם, נבחרו 19 פרויקטים לזכות בהשקעה כוללת של למעלה מ-6 מיליון ש"ח.

רשימת הנתמכים בידי המיזם לקולנוע ולטלויזיה בירושלים:

פרויקטים קולנועיים (5.5 מיליון ש"ח):

  1. "הערת שוליים", יוסף סידר. המרוץ לפרס ישראל של שני פרופסורים לחקר התלמוד שהם גם אב ובן.
  2. "פלסטלינה", וידי בילו. עלילת הסרט מתרחשת ערב מלחמת ששת הימים ועוקבת אחרי סיפור התבגרותה של ילדה בת 11.
  3. "למלא את החלל", עירית שלג ורמה בורשטיין. שידוכים בתוך העדה החרדית.
  4. "שקרים בז'", מאיה קניג. מלווה נערה שנשלחת לישראל לבקר את אביה במלחמת לבנון השניה וביחד הם מתחזים לפליטים מהצפון.
  5. "בקצב הטאקה טאקה", ארז תדמור וגולן אזולאי. סובב סביב טיפוס מריר ומחוספס, גרוש טרי עם ילד שבוחן מחדש את חייו ומבקשה להחזיר אליו את גרושתו בכל מחיר.
  6. "השוטר", נדב לפיד. שוטר ביחידה למלחמה בטרור אשר חייו מתערערים בעקבות מפגש לא צפוי.

פיתוח סרט עלילתי (40 אלף ש"ח):

  1. "מיתה טובה", קומדיה שחורה מאת שרון מימון וטל גרניט. חבורת פנסיונרים מדיור מוגן שממציאה מכשיר להמתת חסד עצמית.
  2. "שלושה עשר עלי שושנה", מעשיה מוסיקלית פיוטית מאת סשה אגרונוב ("הבודדים") ואורי אלון שמפגישה שלוש דמויות ירושלמיות שבריריות.
  3. "פרשת שירה", מני פיליפ. ארבל מולס ונעמי בורנשטיין. סופר סת"ם בעל שם המאובחן כחולה פרקינסון ועל בתו המשלימה בסתר את כתיבת ספר התורה למרות האיסור התורני המוחלט.
  4. "נפש פתלתלה", טליה לביא על מסע לילי של חתן וכלה ערב חתונתם בעקבות אהבותיהם הקודמות.
  5. "האריה והמלאך", רן נאור. ניסיון לשחזר תא משפחתי בירושלים.
  6. "שערי צדק", כרמלה פיניס ויעל רובינשטיין. סובב סביב בחורה צעירה שעובדת בבית חולים ובונה לעצמה ממלכה של קסם וחסד בתוך שגרת הזוועה.
  7. "Live From Jerusalem", רועי עידן. על חייו של כתב טלויזיה בריטי צעיר המוצב בירושלים ומגלה כי ברשת מתכננים את העברתו לסודאן. הוא מביים חטיפה על ידי גורמים איסלאמיים וכתבות השבי המפוברקות הופכות אותו למרכז העניין בעולם.

סדרות טלויזיה (600 אלף ש"ח):

  1. "עספור" מאת חנן סביון וגיא עמיר ובבימויו של רני סער. עלילת הסדרה מתרחשת בשלושה אוטובוסים נטושים שבהם מתגוררת חבורת גברים חסרי כל.
  2. "עבודה ערבית" – עונה שניה, מאת סייד קשוע ובבימויו של שי קפון. מענק משני.

פיתוח סדרת טלויזיה (40 אלף ש"ח):

"פיסידיניה", גדי פיטרמן. הסדרה מלווה את הלוזר של שכונת פסגת זאב שחוזר לגור בבית הוריו וללמד בתיכון השכונתי. משקעי כישלונותיו החברתיים מקשים עליו ליהנות מההווה המוצלח שלו, שכולל אהדת תלמידיו ואהבת אישה.

פיתוח פרויקט בין-לאומי (100 אלף ש"ח):

"Jerusalem, I Love You", סקוט ברי. יצטלם בקיץ 2011, על משקל "פריז, אני אוהב אותך" ו"ניו יורק, אוהב אותך" שיצא אוטוטו.

במסלול לפיתוח תסריט לסרט עלילתי תעניק הקרן תמיכה של 40 אלף שקלים לכל אחד משמונה הפרויקטים הנבחרים והם: "מיתה טובה", קומדיה שחורה מאת שרון מימון וטל גרניט על חבורת פנסיונרים מדיור מוגן שממציאה מכשיר להמתת חסד עצמית; "שלושה עשר עלי שושנה", מעשייה מוזיקלית פיוטית שכתבו במשותף כוכב הסרט "הבודדים" סשה אגרונוב ואורי אלון שמפגישה שלוש דמויות ירושלמיות שבריריות; "פרשת שירה" של מני פיליפ, ארבל מולס ונעמי בורנשטיין על סופר סת"ם בעל שם המאובחן כחולה פרקינסון ועל בתו המשלימה בסתר את כתיבת ספר התורה למרות האיסור התורני המוחלט; "נפש פתלתלה" של טליה לביא על מסע לילי של חתן וכלה ערב חתונתם בעקבות אהבותיהם הקודמות; "האריה והמלאך" של רן נאור, על ניסיון לשחזר תא משפחתי בירושלים; "שערי צדק" של כרמלה פיניס ויעל רובינשטיין סובב סביב בחורה צעירה שעובדת בבית חולים ובונה לעצמה ממלכה של קסם וחסד בתוך שגרת הזוועה; "Live From Jerusalem" של רועי עידן, על חייו של כתב טלוויזיה

שיוכים: חדשות סרטים
אלי טל-אל

למה לא הודעתם לנו שלא עברנו ולא נזכה במלגת הפקה או פיתוח?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?