הערוץ הראשון רוצה לשדר ב-HD

רשות השידור מתכננת לשדר את משחקי המונדיאל באיכות HD, ולצורך כך מנהלת מגעים עם חברות הכבלים והלוין במטרה להקים ערוץ יעודי שלתוכו ישוכפלו כל תכני הערוץ הראשון באיכותו הרגילה פלוס שידורי משחקי הכדורגל שישודרו באיכות הגבוהה. יחד עם זאת, מנסים ברשות השידור לקבוע כבר מראש כי הערוץ יוכל לשמור על אפיק השידור באיכות הגבוהה שלו גם לאחר תום משחקי המונדיאל, ובהדרגה יתחיל לשלב תכני HD בשידוריו היומיים. המהלך נועד למנוע הליך בירוקרטי חוזר מול מועצת הכבלים והלוין.

מטרתה היא להתחיל לשדר תכני HD מיד עם השלמת הרפורמה. על פי גלובס, שווי המהלך עומד על כ-400 אלף דולר, והערוץ באיכות ה-HD ישודר בחינם לכל מי שיהיה מסוגל לקלוט את השידורים באיכות זו. לצורך הענין גם תקים הרשות אולפן שידורי HD מיוחד.

רשות השידור כבר הגיעה לטיוטת הסכם ראשונית עם חברת הלוין yes, וערוץ ה-HD שלה יעלה באפיק 511.

גאסר

שידאגו קודם לתכנים ולא לטכנולוגיה..

ערן

גאסר צודק וזה נכון מאוד, לא רק לגבי תכני רשות השידור.

אלי שגב

אני דווקא חושב שיש קשר הדוק בין איכות השידור הירודה והמיושנת-למראה של הערוץ הראשון, לבין התפישה שלו בתור ערוץ מיושן שאין טעם לנסות ולראות.
לא פעם העלה הערוץ הראשון הפקות מקור או סדרות רכש טובות במיוחד, שזכו לפטירה מסוג "איזה חבל שזה עלה שם ולא בערוץ 2".
אני חושב שמעבר לשיטת שידור מתקדמת שתציג את התכנים בצורה איכותית יותר ולא מיושנת, בהחלט תשפר את הפסיכולוגיה האנטי-ערוץ-אחדית.

גאסר

אתה סותר את עצמך. אם התכנים שלהם היו ראויים לשידור בערוץ 2 כמו שהם, אז אין חשיבות לעניין הHD. הבעיה היא לא הטכנולוגיה (גם, אבל לא רק) אלא השימוש בה, הרי יש לערוץ אחד כלים דומים לערוץ 2 ועשר. העניין הוא התוכן עצמו, צורת הגשתו, המיתוג הכללי של הערוץ ודימויו בקרב הציבור. והכי חשוב, כח אדם. לא נעים לומר, אבל ברשות השידור יש המון אנשים מאד ותיקים עם המון ניסיון אבל ה כבר עייפים.אין את החדשנות ואת האופי הצעיר של המתחרים ואין קליטה של מצב הרוח בתחום השידור הציבורי.
שיפור טכנולוגי זה צעד בכיוון הנכון, אך זהו טיפול בסימפטום ולא במחלה.

אלי שגב

אני טוען שלערוץ 1 בעית דימוי קשה בקרב הציבור, שענין הטכנולוגיה בהחלט תורם לה רבות.
נסו לזפזפ בין מהדורת החדשות של הערוץ הראשון – שבה המגישים לא מבוגרים במיוחד – לבין מהדורת החדשות של ערוץ 2. יש הבדל בולט במיוחד בחדות ובצבע, עד כדי כך שגם אילו היה מנסה להיות הכי צעיר, "שיקי", מגניב ו"בעניינים" שיש – תצורת 'היום האפור והגשום' שבה הוא מופיע על המרקע היתה מחזירה אותו ישר לנקודת האפס.
אינני טוען שזהו פתרון פלא לכל תחלואותי, אך זהו בהחלט צעד חשוב מאד.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?