עירית ירושלים מציעה הטבות לגופי שידור שיעברו לעיר

בעירית ירושלים מנסחים בימים אלה חבילת הטבות ותמריצים למען גופי השידור בארץ, על מנת לעודד אותם לעבור לבירה. על הכוונת: זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, אולפני הפקה כמו אולפני הרצליה, ואפילו ערוץ 10 שכבר הודיע כי יעקור לבירה ונמצא בתהליכים לביצוע המעבר. אגב ערוץ 10, מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, הודיע לעובדיו כי הערוץ צפוי לעבור לתוך ירושלים, ולא לפריפריה שלה כפי שנשקל עד כה, וזאת ככל הנראה על רקע תמריצים אלו.

חבילת ההטבות המוצעת מוערכת במיליוני ש"ח לחברה ולעובדיה, והנוסח שלה מבוסס על בדיקות של העיריה מול גופי השידור וההפקה השונים, על מנת לבחון אילו תמריצים עשוים להשפיע על החלטתם לעקור לבירה. למעשה, בעיריה בראשותו של ניר ברקת, העתיקו את ההטבות הניתנות בעיר לחברות היי טק וביו-טכנולוגיה, והוסיפו עוד: עזרה בהקמת תשתיות לאולפנים, סיוע בשכר הדירה למתקן הפעילות, מענקים נקודתיים לעובדים שמועסקים בתחום ויעברו גם הם לבירה, ומענק חלופי שווה-ערך לארנונה שינתן לגוף עצמו.

בין היתר, על פי גלובס, קיימת כוונה להכשיר מתחם בלב ירושלים שיהפוך לקרית טלויזיה, וככל הנראה המועמדים העיקריים לתפקיד הם שטח של 25 אלף מ"ר מול מתחם משרד החוץ הישן; שטח בסמוך לרשות השידור; הגן הטכנולוגי במלחה; ואיזור הר חוצבים.

יש לציין כי גופי השידור התלוננו כי דרכי הגישה והיציאה מן הבירה אינן פשוטות ומקשות על שינוע של אנשי חברות דינמיות כמותן (ביחוד חברות החדשות ותוכניות אירוח), כמו גם העלויות הגבוהות של אותה סוגיה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?