במאי "קיק אס" ילמד את "אקס-מן: הכיתה הראשונה"

אולפני פוקס בחרו בבמאי "קיק אס", מתיו ווהן, לבימוי הסרט "אקס-מן: הכיתה הראשונה" (ש.ל.ר, X-Men: First Class) – סרט מקדים לסדרת הסרטים המצליחה של "אקס-מן" (על פי סדרת הקומיקס באותו השם) שגרפה לאולפני פוקס יחד 1.53 מיליארד דולרים מסביב לעולם.

ווהן נשקל בעבר לכמה הפקות של אולפני פוקס, כולל "אקס-מן 3" ו"ת'ור", אך את הראשון הפסיד לברט רטנר ואת השני לקנת' בראנה, מה שגם הפך לסיבה העיקרית שהוא הלך לעשות את "קיק אס" המוצלח כל כך. מול ווהן התמודדו על תפקיד במאי "הכיתה הראשונה" גם לואיס לטרייר (שלא מצליח לעשות סרט הוליוודי טוב באמת, ולראיה "התנגשות הטיטאנים" ו"הענק הירוק"), ג'ונתן מוסטו ("המחליפים"), טימור בקממבטוב ("מבוקש"), דיויד סלייד ("דמדומים 3: ליקוי חמה") ואחרים. האמת, בעיני זה די מוזר שבסופו של דבר ווהן נבחר – עד כמה ש"קיק אס" מצוין וזוכה לביקורות נלהבות בארה"ב ובישראל, בסופו של דבר הוא לא ממש עבר את מבחן הקהל באקרנים האמריקאים (אבל אני צופה בדיוק ההיפך בדיוידי, אבל המשמעות במקרים של סרטי גיבורי על היא לא באותה הרמה עם הקולנוע): בתוך שלושה שבועות גרף הסרט הרבה פחות ממה ש"אקס-מן" הראשון עשה בסופ"ש הפתיחה שלו בארה"ב.

העלילה הבסיסית תמשיך בקו שהתווה בריאן סינגר, במאי שני ה"אקס-מנ"-ים הראשונים שאמור היה גם לביים את "אקס-מן: הכיתה הראשונה" במקור, עם ליטושים מצוות "ת'ור": אשלי מילר וזאק סטנץ. הסיפור לוקח אותנו אל השנים המוקדמות של האקס-מן, לפני שצ'ארלס אקסוויאר היה ל'פרופסור איקס' ואריק לנשר היה ל'מגניטו', והם היו רק צמד צעירים שמגלה את כוחותיו העל-טבעיים לראשונה. לפני שהם היו אויבים-מושבעים, הם היו חברים הכי טובים שעבדו יחד כדי להציל את העולם מכוחות הרשע, עד שריב הרחיק בינהם וגרם להם ליצור את מחנה המוטנטים של מגניטו ואת אקס מן של הפרופסור.

סינגר אגב יעזור בהפקה של הסרט, שמיועדת להתחיל בקיץ הקרוב, עם יציאה מתוכננת לאקרנים ב-3 ביוני, 2011. הסרט יתייצב באקרנים האמריקאים מול "קונג פו פנדה 2" של דרים-וורקס, וכעבור שבועיים תתווסף לו תחרות מצד "גרין לנטרן" של האחים וורנר.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?