קולנוע רב חן דיזנגוף מסיים שיפוצים: 4 אולמות עם מקרני תלת מימד דיגיטלים מחג שבועות

קולנוע רב חן דיזנגוף המחודש.

קולנוע רב חן דיזנגוף המחודש.

קולנוע רב חן דיזנגוף יפתח מחדש מחרתיים, בחג שבועות (יום ד', 19.5), עם ארבעה אולמות הקרנה שכולם מצוידים במקרנים דיגיטלים ותלת מימדיים, ועם השקעה של כ-12 מיליון ש"ח. רב חן דיזנגוף מסיים כחצי שנה של שיפוצים ושדרוגים (מאז דצמבר 2009), ונמנה כעת על אחרוני בתי הקולנוע העירוניים בתל אביב.

בבית הקולנוע המחודש ירדו ל-4 אולמות קולנוע (במקום 6 שהיו עד כה): באולם הראשון יהיו 500 מקומות והוא יהיה האולם הגדול בישראל (עד כמה זה טוב אני לא בטוח), שני אולמות נוספים יהיו בני כ-120 מושבים כל אחד, ובאולם הרביעי יהיו 80 מקומות ישיבה (התענוגות הקטנות, לעניות דעתי). מלבד הקרנה בפורמט דיגיטלי ואיכות סאונד גבוהה, האולמות מתפארים בשיטת ה-Stadium Seating (מלשון איצטדיון) שמונעת הסתרה מהאנשים לפניכם באולם. אגב, בשלושת האולמות הגדולים נשמרה האפשרות להקרנה בפילם 35 מ"מ. הקולנוע יפעל 7 ימים בשבוע: באמצע שבוע משעה 14:00 ועד 22:00, בימי חמישי ושישי משעה 14:00 ועד חצות, וביום שבת משעה 11:00 עד שעה 22:00. הסרטים הראשונים להקרין בו יהיו: "הנסיך הפרסי: חולות הזמן" (במבצע הכרטיסים שלנו לסרט הזה כבר ביקרתם?), "מופע הפלאים של דוקטור פרנסוס", "דייט לילי" ו-"22 קליעים". ולדואגים למצוקת החניה בתל אביב: בית הקולנוע הגיע להסדר עם חניון הכיכר השכן למחזיקי הכרטיסים לקולנוע.

הקולנוע נפתח לראשונה תחת השם "חן" בשנת 1952 עם אולם קולנוע אחד גדול ובו למעלה מ-1,400 מושבים (!!!) בכיכר דיזנגוף שבלב תל אביב. באותו מתחם נחשק, קמו להם גם קולנוע דיזנגוף 123 וקולנוע לב דיזנגוף בתוך קניון הדיזנגוף סנטר, שהתחרו איתו על כספי התל אביבים. בפברואר 1982 החברה הפכה את חן "הגדול" לקולנוע מפואר בעל 5 מסכים (ומאוחר יותר 6). קולנוע חן היה לקולנוע רב המסכים הראשון בישראל, ושמו שונה ל"רב חן". בתי הקולנוע העירוניים הולכים ומתמעטים, והקהל הבוגר ברובו מעדיף לצאת מן העיר אל הקומפלקסים המרוחקים, שם כף רגל הילדים מתקשה לדרוך (לפחות עד שיקטינו את גיל המינימום להשגת רישיון נהיגה במדינת ישראל). קולנוע דיזנגוף 123 נפגע כמובן בהתאם, והוא אוטוטו סוגר את שעריו. לכן המהלך של חברת תיאטראות ישראל המחזיקה ברשת רב חן (כמו גם ביס פלנט) לשיפוץ קולנוע סמוך היא די יוצאת דופן, אך כמובן מבורכת.

לירן מזרחי

איזה יופי -באמת הגיע הזמן שיתחדש קצת:)

חבל רק שהוא מבין היחידים שקיימים מחוץ למפלצות
הסינמה סיטי והפלנטים.
בקולנוע הזה ראיתי את הסרט הראשון שלי בקולנוע -"בת הים הקטנה"-הקולנוע הזה מאוד מאוד יקר לליבי.

אני חי בסרט כל הזמן…אז אני פטור משיפוצים!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?