מי ומה מחכים לכם בפסטיבל הקולנוע הצרפתי 2008

אוליביה בונאמי, גפרסון בפריזפסטיבל הקולנוע הצרפתי יתקיים זו השנה החמישית, בין ה-10 ועד ה-14 ביוני בבתי הקולנוע "לב דיזנגוף" ו"דיזנגוף" בדיזנגוף סנטר בתל אביב. במסגרת הפסטיבל יגיעו לארץ שבעה שחקנים צעירים ומצליחים, בינהם השחקנית ודוגמנית העל, אנה מוגלאליס ("תמיד חלמתי להיות גנגסטר"), השחקנית אוליביה בונאמי ("ג'פרסון בפריז"), השחקן והתסריטאי פייר פלמאד, והשחקנית סילבי טסטוד (זוכת שני פרסי סזאר). נוסף להם, ישתתפו בפסטיבל יוצרים חשובים כדוגמת הבמאי הידוע יאן קונן ("דוברמן"), הבמאית דיאן קוריס ("אהבה ממבט ראשון"), הבמאי היהודי אלכסנדר ארקדי והבמאית לטישה מאסון.

הפסטיבל השנה נמצא תחת הכותרת "Rendez-Vous עם הקולנוע הצרפתי" (או בתרגום: פגישה עם הקולנוע הצרפתי), ונערך ביוזמת מחלקת התרבות של שגרירות צרפת, המכון הצרפתי בתל אביב ונוי הפקות. את הפסטיבל יפתח סרטו של סדריק קלאפיש, "פריז", שעולה רשמית לקולנועים שבוע אחרי הפסטיבל. עוד יוקרנו: סרטה של ולריה ברוני-טדסקי, אחותה של קרלה ברוני, "שחקניות" זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2007; קומדית הפשע של סמואל בן שטרית, "תמיד חלמתי להיות גנגסטר"; "הגרגר והדג", של עבדלטיף קשיש; "אנג'ל" של פרנסואה אוזון; "שירי אהבה" של כריסטוף הונורה; "אויב אינטימי" של פלורן אמיליו-סירי; "99 פרנק" של יאן קונן; "סאגאן" של דיאן קוריס; ו"ריצ'ארד או" של דמיאן אודול בכיכובו של מת'יו אמלריק ("הפרפר ופעמון הצלילה").

[…] בישראל ומפיצת הסרטים "עדן סינמה" (ועל כן שימו לב להבדל העיקר מהשנה שעברה: הפסטיבל לא מתקיים בבתי הקולנוע של לב, אלא בסינמטקים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?