המפיקים יאן הרלן ורוג'ר קורמן יגיעו לפסטיבל הסטודנטים בישראל

המפיקים-במאים יאן הרלן ("עיניים עצומות לרווחה") ורוג'ר קורמן ("מירוץ המוות") יגיעו ארצה לפסטיבל הבינלאומי לסרטי הסטודנטים 2010 (ה-13 במספר) שיערך בין ה-5 ועד ה-12 ביוני. הרלן, גיסו של הבמאי סטנלי קובריק אשר גם הפיק את כל סרטיו מאז "בארי לינדון" (בינהם גם "הניצוץ" ו"מטאל ג'קט"), ישמש כיושב ראש חבר השופטים בתחרות הבין-לאומית של הפסטיבל. כמו כן, הוא גם יעביר כיתת אמן בנושא 'מוסיקה כאלמנט דרמתי של עשיה קולנועית ושל מבנה התסריט'. קורמן נחשב לאחד היוצרים המשפיעים ביותר של תעשית ה'בי-מוביז', וכשמאחוריו קרוב ל-400 סרטים שהפיק, זכה אשתקד בפרס האוסקר למפעל חיים. הוא יזכה לאות הוקרה בטקס הפתיחה של הפסטיבל. בהמשכו של הפסטיבל יעביר קורמן כיתת אמן משלו וסרטו מ-1960, "נפילת בית אשר", יוקרן במפגש חגיגי עימו.

עוד צפוים להגיע לפסטיבל גם רוב אפשטיין וג'פרי פרידמן, במאי סרטי תעודה אודות הומוסקסואליות וזוכי פרס האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר לשנת 1989 (על "חוטים משותפים: סיפורים משמיכת הטלאים"), אשר יקרינו בהקרנה חגיגית את סרטם המשותף "יללה" עם ג'יימס פרנקו; ועוזר הבמאי הצרפתי נתן מילר, שעבד עם פרנסואה טריפו במספר סרטים.

למעלה ממאה סטודנטים מ-40 מדינות צפוים להקרין את סרטיהם במסגרת פסטיבל סרטי הסטודנטים השנה, ובתחרות הישראלית ישתתפו 31 סרטים עלילתיים, תיעודיים, אנימטיבים וניסיוניים, מ-15 בתי ספר ומגמות לקולנוע ברחבי הארץ.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?