שוברי קופות 14.06.10: "קראטה קיד" עולה על הציפיות; "צוות לעניין" מדשדש

ג'קי צ'אן עם ג'יידן סמית'. מתוך קראטה קיד.

ג'קי צ'אן עם ג'יידן סמית'. מתוך קראטה קיד.

"קראטה קיד" המחודש הצליח להפתיע כפליים בסופו של דבר: באולפני סוני ציפו שירוויח בקופות בסביבות ה-20-25 מיליון דולרים בכל סוף השבוע, אבל לבסוף הוא גרף את הסכום הזה רק ביום שישי. בעקבות זאת, שינו באולפנים את הצפי, וכיוונו הפעם ל-52 מיליון דולרים, וגם את זה הצליח להביס הסרט בכיכובם של ג'קי צ'אן וג'יידן סמית' (בנו של וויל סמית'). בסך הכל בסוף השבוע (בימים שישי עד ראשון) גרף הסרט 56 מיליון דולרים, על פי הערכות, מתוך 3,663 בתי קולנוע בהם הוקרן. ראוי אולי לציין שלפני שהפך לסרט קאלט, "קראטה קיד" (1984) המקורי פתח בקופות עם 5.6 מיליון דולרים בלבד ביוני 84'.

"צוות לעניין" מאידך, לא זכה להצלחה רבה כמו "קראטה קיד", ופתח מולו בסכום של 26 מיליון דולרים בלבד, על פי הערכות, מתוך 3,535 בתי קולנוע. זה סכום נאה, אבל מתגמד ומביך מול המתחרה המוביל. ההייפ סביב "צוות לעניין" נסמך בעיקר על הדור הישן שזכר את סדרת הטלויזיה, ואולי על התקוה ששני הכוכבים הראשיים – בראדלי קופר וליאם ניסן – מסוגלים להביא אחריהם את הקהל. בסופו של דבר הסרט דורג לגילאי 13 ומעלה, מה שכבר הבנו אשתקד עם "שליחות קטלנית 4 – ההתעוררות", פשוט לא מלהיב את הקהל האמריקאי, והכוכבים כנראה לא מספיק אהובים כדי להביא אחריהם את הצופים. מנגד, "קראטה קיד" כיוון מלכתחילה לקהל הצעיר החדש, שכר את הזמר הצעיר התורן, ג'סטין ביבר, לשיר עם כוכב הסרט את שיר הנושא שלו (ראו למטה) והצליח לבסוף להביא לקולנוע גם את הדור הישן וגם את הדור החדש.

"שרק 4: שרק לנצח" גרף בסוף השבוע הרביעי שלו באקרנים כ-15.8 מיליון דולרים, על פי הערכות, וירד מהמקום הראשון למקום השלישי בטבלת שוברי הקופות. סך הכל הרוויח הסרט כ-210 מיליון דולרים בארבעה שבועות. הקומדיה "קחו אותו ליווני" (ש.ל.ר, Get Him to the Greek) נדחקה גם היא מטה למקום הרביעי, עם 10.1 מיליון דולרים שהצטברו לכדי 36 מיליון. וקומדית הפעולה "קילרים" חותמת את החמישיה העליונה בטבלה, עם 8.2 מיליון דולרים שהצטברו ל-30.7 מיליון בשבועיים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?