מקבץ המלצות סינמטקים 05.08-11.08.10

מתוך קשור אותי! אהוב אותי!

מתוך קשור אותי! אהוב אותי!

אירועים מיוחדים

מחווה לבמאי ז'אן פייר מלוויל
7.8-28.8 סינמטקים חולון, ירושלים, הרצליה

הסינמטקים יערכו מחווה מיוחדת לאחד הבמאים החשובים בתולדות הקולנוע הצרפתי, ז'אן פייר מלוויל. במסגרת זו יוקרנו ארבעה סרטים מתוך 13 שביים במהלך הקריירה שלו, שנפרשה על פני יותר משני עשורים, עד למותו ב-1973. סרטיו של מלוויל שימשו השראה לבמאים כטרנטינו, סקורסזה, וג'ון וו שאמר כי מלוויל הוא כמו אלוהים בשבילו. הוא נודע כמי שהעניק חשיבות רבה לתסריט, למורכבויות סיפוריות ולשימור מתח פסיכולוגי אמיתי לאורך כל הסרט. מלוויל הושפע מאוד מז'אנר סרטי הבלשים האמריקאיים, שזכה מאוחר יותר לשם "פילם נואר", ולא מעט מסרטיו פועלים על פי חוקי הז'אנר.

סרטים מומלצים

"קשור אותי! אהוב אותי!" (1990)

פנלופה קרוז אוהבת להזכיר בראיונות שזה הסרט שגרם לה לרצות להיות שחקנית ולעבוד עם במאי הסרט, פדרו אלמודובר. לפעמים חלומות מתגשמים. אנטוניו בנדרס בעוד תפקיד נהדר בסרטו האחרון עם אלמודובר לפני שיצא לנסות את מזלו בארה"ב, ועד שנה הבאה כשיצא סרטו החדש של אלמודובר בכיכובו של בנדרס.

הקרנות:
6.8 סינמטק ירושלים, חצות

—–

"צבא הצללים" (1969)

סרט על המחתרת הצרפתית בזמן מלחמת העולם השנייה בבימוי ז'אן פייר מלוויל. בתפקידים הראשיים לינו ונטורה, סימון סניורה וז'אן פייר קאסל (אביו של וינסן קאסל מ"אושן 13" ו"אויב הציבור מס' 1"). אם תאהבו את זה, אתם חייבים לראות את "המעגל האדום" של מלוויל.

הקרנות:
7.8 סינמטק חולון, 18:00
17.8 סינמטק ירושלים, 19:00

—–

"המעגל האדום" (1970)

סרט פשע צרפתי מעולה שכבר שנים מאיימים לעשות לו גרסה אמריקאית (שמו של הבמאי ג'ון וו עלה בידיעות האלה). בתפקידים הראשיים אלן דילון ואיב מונטן.

הקרנות:
7.8 סינמטק הרצליה, 20:30
24.8 סינמטק ירושלים, 21:30
28.8 סינמטק חולון, 18:00

—–

"החיים הם שיר" (1997)

סרט מקורי וכובש של הבמאי הצרפתי הוותיק אלן רנה. הסרט, שזכה בשבעה פרסי סזאר כולל פרס הסרט הטוב ביותר, הוא חובה לכל חובב פריז וסרטים צרפתיים, ההפך הגמור מסרטיו המשעממים האחרונים של רנה "לבבות" (2006) ו"עשבים שוטים" (2009). עם שחקנים רבים שיהיו מוכרים לכל מי שעוקב אחרי הקולנוע הצרפתי (וסרטים אחרים של רנה), כולל למבר וילסון ("מטריקס 2 ו-3", "כמו כולם"), אנדרה דוסלייה ("לב בחורף", "אל תגלה") וסבין אזמה, בת הזוג של הבמאי. זהו סרט מוסיקלי לא שגרתי, ללא ריקודים, אך תוך כדי שיחה דמויות פוצחות בשיר שמתאים לאווירה (כמה שורות, לא יותר), שירים צרפתיים מוכרים, חלקם גם לנו הישראלים. ושימו לב למדוזות!

הקרנות:
9.8 סינמטק ירושלים, 21:30

—–

"בת הים הקטנה" (1989)

סרט מצויר מקסים של דיסני שהחזיר את אמון המפיקים והקהל בסרטי אנימציה. בשנים הבאות הפיקו בדיסני גם את "היפה והחיה", "אלאדין" ו"מלך האריות", ולכולם הופקו סרטי המשך ישירות לווידיאו. ג'ודי בנסון, קולה של בת הים אריאל בגרסה המקורית היא קולה של ברבי בסרטי "צעצוע של סיפור". שלומית אהרון מפליאה לזמר בגרסה העברית שתוקרן.

הקרנות:
10.8 סינמטק חולון, 17:30

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?