שוברי קופות 16.08.10: "בלתי נשכחים" פותח מצוין בראש

סילבסטר סטאלונה. מתוך בלתי נשכחים.

סילבסטר סטאלונה. מתוך בלתי נשכחים.

אסופת כוכבי הפעולה של סילבסטר סטאלונה, "בלתי נשכחים", הפגיזה גם את הקופות בארה"ב עם פתיחה בגובה 35 מיליון דולרים, על פי הערכות. הסרט העצמאי שהפיקו הישראלים בועז דוידזון, דני דימבורט ואבי לרנר, הצליח כמעט להכפיל את רווחי הפתיחה של "ג'ון רמבו" מ-2008 (כ-18 מ"ד, גם אותו הפיקו שלושת הישראלים הנ"ל) וכמעט לשלש את רווחי הפתיחה של "רוקי בלבואה" ב-2006 (כ-12 מ"ד), וסטאלונה כבר הודיע שהוא צפה מראש את ההצלחה ומדובר בכלל בחלק ראשון מתוך טרילוגיה.

התחרות הגדולה של "בלתי נשכחים" היתה מצד סרט המסע "לאכול, להתפלל, לאהוב" בכיכובה של ג'וליה רוברטס, שזכה למכונת יחסי ציבור משומנת היטב. "לאכול" אמנם לא דורג ראשון בטבלת שוברי הקופות, אך פתח עם סכום יפה מאד של 23.7 מיליון דולרים, על פי הערכות. קומדית הפעולה "הגברים האחרים" (ש.ל.ר, The Other Guys) נפלה בקרוב ל-50 אחוזים (על אף שהיא דורגה לגילאי 13 ומעלה, בעוד "בלתי נשכחים" דורג R לגילאי 18 ומעלה), וגרפה כ-18 מיליון דולרים בשבוע השני שלה, שהצטברו לכדי 70.5 מיליון.

"התחלה" ממשיך לגרוף סכומים נאים, ובשבוע החמישי שלו הביא לאולפני האחים וורנר עוד 11.4 מיליון דולרים שהצטברו ל-248 מיליון. סרט הקומיקס "סקוט פילגרם נגד העולם" שתלו בו תקוות גבוהות, חתם את החמישיה העליונה עם פתיחה בגובה 10.5 מיליון דולרים בלבד. הסכום הזה הוא קרוב לחצי ממה ש"קיק אס" המצוין פתח לא מזמן מדי, ומבשר חדשות רעות למי שחיכה להפצה בארץ: רוב הסיכוים שהסרט יגנז מבתי הקולנוע.

עדכון: ובקופות אצלנו, הקומדיה "זוהי סדום" הביאה לבתי הקולנוע 201,370 צופים בתוך עשרה ימים (5 עד ה-14 באוגוסט).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?