פסטיבל אייקון 2010: "סקוט פילגרם" יפתח; "אף אחד לא מושלם" ינעל

ג'רד לטו ודיאן קרוגר. מתוך אף אחד לא מושלם.

ג'רד לטו ודיאן קרוגר (לא שרה פולי, אופס). מתוך אף אחד לא מושלם.

תחת השם החדש, פסטיבל אייקון TLV למדע בדיוני ולפנטסיה 2010 (ה-14 במספר), יפתח השנה ב-25 בספטמבר עם סרט הקומיקס "האקסים של החברה שלי" (לשעבר "סקוט פילגרם נגד העולם", כנראה שונה בגלל חוסר ההצלחה בארה"ב). הפסטיבל ינעל כעבור שבוע שלם עם הסרט "אף אחד לא מושלם" בכיכובם של ג'רד לטו ושרה פולי. יחד עם השם החדש, שמסמל את התרחבותו של הפסטיבל (הפעם גם לערים חולון, הרצליה ושדרות) ואת הכבוד לעיר המארחת (המקורית) אותו, הפסטיבל גם מתחדש בשתי תחרויות: תחרות להפקת סרטי מדע בדיוני, פנטסיה ואימה בזמן הפסטיבל, ותחרות לתרגום שמות מפלצות בשיתוף האקדמיה ללשון העברית.

עיקר הפסטיבל יתרחש בסינמטק תל אביב, ויתארחו בו כריסטיאן אלוורס, במאי הסרט "פנדורום" ששנאתי; איוואן אנגלר וראלף איטר, במאי הסרט "המטען"; אנדרי ספוקובסקי, הסופר שכתב את סדרת The Witcher; רורי רובינסון, אנימטור ויוצר סרטים קצרים; ואחרים.

בגזרה הישראליות יוקרן הסרט "2048" של ירון כפתורי; "אנדנטה" המוסיקלי של אסף תג'ר; וטעימות מסרטי האימה "כלבת" של אהרון קשלס ונבות פפושדו, וסרט הזומבים "Another World" של איתן ראובן.

הסרטים המרכזיים שיוקרנו בתוכנית הבין-לאומית הם:

  • צמא – דרמת ערפדים קורעת לב מאת הבמאי הקוריאני צ'אן-ווק פארק, הזוכה הגדול של פסטיבל קאן 2009.
  • Suck – דרמת ערפדים מוסיקלית וקומית אודות להקת רוק בסיבוב הופעות שתעשה הכל כדי להצליח, עם הופעות אורח של איגי פופ, אליס קופר, מובי, דייב פולי ובתפקיד צייד הערפדים, מלקולם מקדאוול
  • Splice – סרט המדע הבדיוני המצופה של שנת 2010, סרטו החדש של הבמאי הקנדי וינצ'נזו נטלי (קיוב, סייפר), בהפקתו של גיירמו דל-טורו (הלבוי, המבוך של פאן) ובכיכוב אדריאן ברודי ושרה פולי העוסק בגבולותיה המוסריים של ההנדסה הגנטית.
  • "דפנדור" – דרמת קומית חביבה אודות אדם הלוקח את החוק לידיו בדמות של גיבור-על, בכיכובם של וודי הארלסון וקאט דאנינגס התמיד-ענוגה לעין.
  • "מטרופיה" – סרט אנימציה חדשני ועטור שבחים, מותחן מדע בדיוני דיסטופי אודות מזימה להשתלטות על מחשבותיהם של עובדי אירופה העתידנית.
  • "שלדים" – דרמה קומית, הסרט הבריטי המבטיח והמצליח לשנת 2010 אודות עבודתם של צמד מגרשי שדים.
  • "סמל ודאי-ניפונג'ין" – סרטיו עטורי השבחים של הקומיקאי היפני היטושי מאצוּמוֹטוֹ.
  • "מתבלבלים" (Going Postal) – עיבוד נוסף למיני-סדרה בשני חלקים של ספרו בשם זה של טרי פראצ'ט.
גאסר

זאת דיאן קרוגר בתמונה.

אלי שגב

תודה על התיקון, צודק 🙂

[…] ל”סקוט פילגרים” בישראל? ככה קראתי כאן בתגובות וב-EDB. ואם זה נכון, זה מזעזע. זה מזעזע כי זה מבטא ניתוק מוחלט […]

"כולנו פלסטינים, ישראל טרוריסטית", קראו המפגינים שנהדפו על ידי השוטרים באמצעות עשן וגז מדמיע. בלונדון למעלה מאלף איש מאות מפגינים פרו-פלסטינים ניסו לפרוץ הערב (א') לעבר שגרירות ישראל בפריז. המפגינים, שמחו על פעולת חיל הים נגד המשט לעזה, ניסו לחרוג מתוך התחום שנקבע להם על ידי המשטרה ונהדפו על ידי השוטרים שעשו שימוש ברימוני עשן וגז מדמיע. קודם לכן הם התנגשו עם קבוצת מפגינים פרו-ישראלית. בלונדון הפגינו למעלה מאלף בני אדם מחוץ לשגרירות ישראל במחאה על ההשתלטות האלימה. "כולנו פלסטינים, ישראל טרוריסטית", קראו המפגינים והניפו דגלי חמאס וטורקיה. הם האשימו את הנשיא ניקולא סרקוזי ושר החוץ ברנאר קושנר כי הם "ציונים", למרות שהביעו זעזוע על התקרית הקטלנית. שגריר ישראל בצרפת, דני שק, זומן למשרד החוץ הצרפתי והתבקש לספק הבהרות על מה שהתרחש בהשתלטות חיילי השייטת וגם על גורלם של שמונה אזרחים צרפתים, כולם ממוצא ערבי, שהיו על ה"מאווי מרמרה". "שום דבר אינו מצדיק שימוש באלימות כזאת", נכתב בהודעת משרד החוץ הצרפתי. שר החוץ קושנר אמר כי הוא מזועזע מהתוצאות הטרגיות של המבצע הצבאי הישראלי ודרש לשפוך אור מלא על נסיבות המקרה המוכיח כי "אי אפשר לסבול יותר את המצב הנוכחי בעזה". מלשכתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נמסר מוקדם יותר כי הוא הביע הלם מוחלט לנוכח "התוצאות הטרגיות של הפעולה הישראלית", כדבריו. "הוא מגנה את השימוש הבלתי פרופורציונלי בכוח ושולח את תנחומיו למשפחות של הקורבנות", ציין ארמון האליזה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?