הסרט הישראלי "לבן" לפסטיבל בוגוטה 2010

מתוך לבן.

מתוך לבן.

הסרט הישראלי הקצר "לבן" של גלעד אמיליו שנקר יתחרה בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע של בוגוטה 2010 (ה-27 במספר). הסרט מתעתד גם להתחרות בפסטיבלי סנט פטרסבורג, מומבאי, שווייץ והמבורג שבגרמניה.

"לבן" עוסק ב'עינוי הלבן' – שיטת עינויים אכזרית שהומצאה בימי המשטר הנאצי ומיושמת היום באיראן על מנת לדכא אמנים ומתנגדי משטר בשיטה לא אלימה לכאורה: הכנסת אסיר לתוך תא לבן, המבודד באופן מוחלט מרעש, אנשים וצבעים אחרים (וכולל מזון לבן: אורז וחלב). כל זאת במטרה להפוך את האסיר לצייתן וחסר יכולת להתנגד ולהביע עמדה. הסרט הושפע מסיפורו של האיראני הגולה אמיר אבאס פאקהראב, אחד מניצולי ה"עינוי הלבן", והוא מספר סיפור המנותק ממקום ומזמן על אובססיה ואהבה אסורה בין סוהרת חדשה במתקני 'העינוי הלבן' (סיגל ראש) לבין אסיר (תומר בן דוד) שאינו יודע על קיומה או על קיומו של העולם שמסביב לתא הלבן אליו הוא מוכנס. כל זאת תחת השגחתה הקפדנית של הסוהרת הראשית (רזיה ישראלי), שרק מחכה לטעות הראשונה של הסוהרת החדשה .

שנקר, בן 29, הוא בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב ומנהל פיתוח התוכניות של גלי צה"ל. בימים אלו עובד על סרט ראשון באורך מלא.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?