דובר קוסאשווילי בפרימיירת "התגנבות יחידים": מצב הקולנוע בישראל עדיין בינוני

עוז זהבי עם דובר קוסאשווילי. מתוך התגנבות יחידים.

עוז זהבי עם דובר קוסאשווילי. מתוך הפרימיירה של התגנבות יחידים. צילום: אנה מיכלין

אמש (א') נערכה בקולנוע גת בתל אביב הפרימיירה לסרט "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי, על פי ספרו של יהושע קנז באותו השם. הסרט עוסק בחוויית ההתבגרות וההתפכחות של פלוגת טירונים בעיתיים בבה"ד 4 של שנות החמישים. להקרנה הגיעו רוב חברי הקאסט ביניהם הכוכבים הראשיים עוז זהבי, גיא אדלר, מיכאל אלוני וליאל דניר, כמו גם הבמאי דובר קוסאשווילי והמפיק מרק רוזנבאום.

ההכנות לקראת צילומי הסרט

ההכנות לקראת צילומי הסרט היו יסודיות, ומלבד קריאת הספר בן 600 העמודים, כללו גם הכנות יחודיות של כל אחד מהשחקנים שלרובם היה זה תפקיד ראשון בקולנוע. מיכאל אלוני המשחק את בני, מ"כ שנפל מצנחנים ונותן לכישלון האישי שלו להשפיע על גורל פקודיו, מספר כי מלבד קריאת ספרים וצפייה בסרטים נפגש לקראת התפקיד עם מ"פ אגדי מפלוגה 101 של הצנחנים. גיא אדלר, המשחק את אבנר, בחור מרוקאי המגיע ממשפחה דלת אמצעים, התכונן על ידי צפייה בסרטים תקופתיים ודוקומנטריים וביקור במוזיאונים. ליאל דניר, שמשחקת את זיוה החברה הירושלמית האליטיסטית של אבנר, התכוננה לתפקיד על ידי שיחות ארוכות עם סבתה הפולניה. וגל לב, המשחק את סמי העבריין המסוכן, עבד על המבטא העיראקי שלו עם השחקן אורי גבריאל שאף הוא נכח בפרימיירה. על אף ההכנות והמחקר הרב, קוסאשווילי מודה שנמצאו כבר מספר פאשלות בשחזור התקופה דוגמת שימוש בסיגריות עם פילטר.

השחקנים. מתוך הפרימיירה של התגנבות יחידים. צילום: רפי דלויה

השחקנים. מתוך הפרימיירה של התגנבות יחידים. צילום: רפי דלויה

"קשוח מבחוץ אבל חמאה מבפנים"

על אף החזות הקשוחה של קוסאשווילי, השחקנים מספרים בהתרגשות גדולה על העבודה עם הבמאי. ליאל דניר: "העבודה עם דובר הייתה מדהימה, עשינו חזרות של חודשיים וחצי, דובר לא בא וביים אלא עשינו עבודה משותפת והגענו לתוצאה שגם אנחנו וגם הוא שלם איתה לחלוטין". גיא אדלר: "דובר הוא חיה, אי אפשר לעצור אותו, הוא גאון וכיף גדול לעבוד איתו. הוא קשוח מבחוץ אבל חמאה מבפנים". מיכאל אלוני: "העבודה עם דובר הייתה מדהימה, משמעותית ואחת הפנטסטיות שעשיתי בחיי, הוא היה קשוח אך עם זאת מלטף". קרן ברגר, שמשחקת את דפנה חברה של אלון, מספרת על העבודה עם דובר: "היה נהדר אפילו שזה תפקיד קטן, אין מילים פשוט תענוג של במאי". יותם לאור, אחד השחקנים הצעירים בקאסט, וחייל לקראת שחרור מצה"ל מספר: "דובר נראה אולי מאיים ומפחיד, אבל הוא ממש לא, ובעיקר נתן לנו המון חופש".

דובר קוסאשווילי והמשפחה. מתוך הפרימיירה של התגנבות יחידים. צילום: רפי דלויה

דובר קוסאשווילי והמשפחה. מתוך הפרימיירה של התגנבות יחידים. צילום: רפי דלויה

מצב הקולנוע בישראל עדיין בינוני

קוסאשווילי מפרגן לקאסט הצעיר (והאלמוני ברובו נכון לתקופת צילומי הסרט לפני כשנה וחצי). ומתאר את העבודה כתענוג אמיתי. לדבריו, חלק מהשחקנים נתנו הופעה שהיה אפשר לצלם כבר בשלב אודישנים. הבמאי משבח גם את בתי הספר למשחק "יכול להיות שהם פשוט כולם שחקנים מוכשרים, אבל אני חושב שזה גם בתי הספר למשחק, בעיקר יורם לווינשטיין וניסן נתיב". בהתייחס להתבטאות שלו מלפני כשנה בה הוא מתאר את היוצרים בארץ כבינוניים, קוסאשווילי עומד מאחורי דבריו: "זה לא השתנה הרבה, המצב בינוני במובן הזה שהבמאים עושים עבודת תיאטרון ולא עבודת בימוי לקולנוע."

מיכאל אלוני עם ליאל דניר.

מיכאל אלוני עם שירה קצנלבוגן. מתוך הפרימיירה של התגנבות יחידים. צילום: רפי דלויה

מלבד חברי הקאסט המורחב הגיעו לפרגן גם: אנחל בונני, אסי לוי, תמר שם-אור, שירה קצנלבוגן, גואל פינטו ולירון לבו.

לחצו כאן לתמונות נוספות מתוך הפרימיירה של "התגנבות יחידים"

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?