שוברי קופות 08.11.10: "מגה מוח" פותח בפסגה; שיא לחגים נשבר

מתוך מגה מוח.

מתוך מגה מח.

סרט האנימציה התלת מימדי "מגה מוח", עם קולותיהם של וויל פרל ובראד פיט, פרץ בסוף השבוע האחרון לפסגת טבלת שוברי הקופות עם 47.7 מיליון דולרים, על פי הערכות. זוהי פתיחה מעולה לסרטם של אולפני דרים-וורקס, שהוקרן ב-3,944 בתי קולנוע. לא רחוק מאחוריו, "אל תלחצי אני בדרך" בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וזאק גליפיאנקיס, פתח עם 33.5 מיליון דולרים בקרב 3,355 בתי קולנוע. עבור שני הכוכבים, זוהי אחת הפתיחות החזקות ביותר בארה"ב (מקום רביעי לדאוני ג'וניור ומקום שני לגליפיאנקיס). אם אתם תוהים באשר לשם העברי שהודבק לסרט בדומה ל"בדרך לחתונה עוצרים בוגאס", דעו שמלבד גליפיאנקיס שכיכב שם, גם הבמאי טוד פיליפס משותף לשני הפרויקטים. הוא אגב מיועד גם לביים את סרט ההמשך – "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס 2". ושוב בענין שוברי הקופות, "לנערות שחורות" (ש.ל.ר, For Colored Girls) של טיילר פרי, פתחה במקום השלישי עם 20.1 מיליון דולרים בקרב 2,127 בתי קולנוע.

רווחי שלושת הסרטים יחד, אם ההערכות נכונות, הפכו את סוף השבוע האחרון לשובר שיא לסוף שבוע ראשון של עונת החגים בארה"ב. מול השנה שעברה למשל, אז כיכב "רוחות חג המולד" באופן צנוע למדי בראש טבלת שוברי הקופות, נרשמה עליה של כ-30 אחוזים בתקופה המקבילה.

סרט הפעולה הקומי עשיר הכוכבים המזדקנים, "רד", ממשיך לשמור על חוזקה בבתי הקולנוע. הוא דורג במקום הרביעי עם תוספת של 8.9 מיליון דולרים בקרב 3,229 בתי קולנוע, למצבור בגובה 71.8 מיליון בארבעה שבועות. מדובר בירידה של 17.4 אחוזים בלבד (!!!) מהשבוע שעבר. לעומתו, "מסור 7 תלת מימד" מידרדר ב-63.6 אחוזים וגורף 8.2 מיליון דולרים בלבד בסוף השבוע השני שלו באקרנים שחותמים את החמישיה העליונה. הוא הוקרן בקרב 2,808 בתי קולנוע וסך כל הצבירה שלו בבתי הקולנוע עומדת על 38.8 מיליון.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?