הרשות השניה תכיר בהפקות קולנוע כהשקעה בסוגה עלית

הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו אישרה ביום ה' האחרון (11.11) כי השקעה של זכייניות הטלויזיה בסרטי קולנוע תוכר כהשקעה בסוגה עלית, במסגרת מחויבויות התוכן שלהן בערוצים המסחריים. על זכייני הטלויזיה, המפעילים את הערוצים 2 ו-10, להשקיע בכל שנה בין 4 ל-10 מיליון ש"ח, בהתאם להכנסותיהן. בערוץ 2 מתחלקת ההוצאה בין שתי הזכייניות, רשת וקשת, באופן התואם את הכנסותיהן בנפרד. כמחצית מההוצאה בסרטי קולנוע ישראלים תוכר במסגרת ההוצאה המחייבת של הזכיין להוצאה והפקה של תוכניות מסוגה עלית.

המועצה קבעה כי סרט קולנוע ישראלי חייב להיות מיועד להקרנה פומבית בבתי הקולנוע, ואורכו יעמוד על 74 דקות לפחות. כל זכיין יכול להשקיע לכל הפחות 250 אלף ש"ח בסרט, ולכל היותר 1.2 מיליון ש"ח (עבור סרט בודד). 65% לפחות מההוצאה שיבצע הזכיין על סרטי קולנוע ישראלים תהיה על סרטים שיופקו על ידי מפיקים עצמאים, ותידרש לעמוד בהגדרות הקיימות בכללי הרשות להפקה מקומית קנויה. עוד נקבע כי מחצית מההוצאה לקולנוע תוכר כחלק מהמחויבויות של ההקשעה בסוגה עלית כאשר 40% מההוצאה המוכרת תוכר כהוצאה על דרמה ו-60% תוכר כהוצאה על תוכניות מיוחדות.

על הזכיין להגיש את תוכנית ההשקעה שלו בקולנוע ישראלי לאישור מראש, ולדווח במהלך השנה על ביצוע ההוצאה הנדרשת. ההשקעה בסרטי קולנוע תעשה באופן של העברת כסף להפקה, ולא באופן של עסקת ברטר על זמן פרסום או בכל דרך אחרת שאינה קשורה באופן ישיר להפקה. לזכיין לא תינתן הכרה כפולה לסרט קולנוע ובמקביל לתוכנית מסוגה עלית שהיא נגזרת מהסרט או מהווה חלק ממנו, אלא תינתן הכרה לאחת מהיצירות בלבד.

"בזכות מהלך זה יוכלו יוצרי הקולנוע בישראל להתבסס על הפקות כחול-לבן," אמר מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השניה, "ללא סיוע של גורמי חוץ וזאת ביחד עם המקורות הנובעים מחוק הקולנוע. זכייני הרשות השנייה ימשיכו להשקיע בסוגה עלית ובכך יתרמו ליצירת מקור תרבותית חשובה ביותר."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?