אורי גבריאל, אישתר ודודו טסה שרים "בלדה לאביב הבוכה"

הכגל

הכגל

השחקן אורי גבריאל, והזמרים אישתר ודודו טסה יככבו בדרמה המוסיקלית "בלדה לאביב הבוכה". את הסרט כתב ויביים בני תורתי ("כיכר החלומות" זוכה 5 פרסי אופיר), ויופיעו בו גם ניר לוי, אורי קלאוזנר ובוגרת כוכב נולד, אדר גולד.

עלילת הסרט מביאה את סיפורו של יוסף טאווילה (גבריאל) שהיה נגן ה"טאר" האגדי של "אנסמבל טורקיז". בערב הבכורה של סימפוניית "האביב הבוכה", התרחשה תאונת דרכים קטלנית בה נהרגו שניים מחברי הלהקה. מהמכונית המעוכה חולצו בחיים יוסף טאווילה, אברם מופרדי ומרגרט (אישתר) אהובתו הזמרת, שנותרה נכה. טאווילה שנהג ברכב בזמן התאונה נשפט, נמצא אשם וישב מספר שנים בבית הכלא.

עשרים שנה אחרי אותה תאונת דרכים קטלנית, מופיע גבר צעיר בשם עמרם (טסה) בביתו של טאווילה. עמרם, בנו של מופרדי, מספר לטאווילה כי אביו גוסס, ומגיש לטאווילה פרטיטורה לסימפוניית האביב הבוכה. טאווילה מבין שחברו ללהקה ושותפו, מופרדי, מבקש ממנו לשמוע את היצירה שכתבו שניהם, לפני שהוא מחזיר את נשמתו לבורא, יצירה שלא נוגנה מעולם. באותו לילה גומלת ההחלטה בראשו של טאווילה לבצע את הבקשה האחרונה של חברו. כדי לבצע אותה, עליו למצוא את מיטב המוסיקאים המנגנים על כלים אקוסטיים ראשוניים (טאר, עוד, קמנצ'ה, חליל ניי), כדי שיוכלו לנגן את הסימפוניה שנכתבה. טאווילה ועמרם יוצאים למסע חיפוש אליו ילכו ויצטרפו, למרות הקשיים, עוד ועוד מוסיקאים מופלאים, עמרם ימצא אהבה, ואילו טאווילה יאלץ להתעמת עם עברו.

צילומי הסרט החלו בשבוע שעבר עם תקציב משוער של כמיליון דולרים. חיים שריר מפיק בשותפות עם ליאון ומשה אדרי. הנגן והיוצר מרק אליהו ילחין את המוסיקה ואף יופיע בסרט.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?