פרסי משרד התרבות לסלומון, שגריר, דרור, ירום וסיון

אמנון סלומוןמנהל תרבות והמועצה הישראלית לקולנוע הכריז בשבוע שעבר על הזוכים בפרסי משרד התרבות ליצירה קולנועית, והם הצלם אמנון סלומון, המפיק והבמאי מיכה שגריר, יוצר התעודה דוקי דרור והיוצרים הצעירים תמר ירום ואבישי סיון (פרס עידוד היצירה). ועדת שופטים בחרה את החמישה מבין מבין 25 היוצרים שהגישו את מועמדותם לפרס, וכל אחד מהם יקבל מענק כספי בגובה 50 אלף ש"ח. ועדת השופטים כללה את ד"ר יגאל משיח, יובל ריבלין, נעמי שחורי, אלי כהן וחנוך דאום.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ברכה את הזוכים והוסיפה כי "ענף הקולנוע זוכה לפריחה בשנים האחרונות הודות ליוצרים ואמנים מוכשרים. כפועל יוצא, אנחנו עדים לפריחתו ולהטבעת חותמו ברמה בינלאומית. החברה הישראלית המושתתת על נרטיבים מגוונים, מאפשרת ליוצרים בתחום הקולנוע ליהנות ממצע עשיר של חומר גלם הבא לידי ביטוי ולמופת. ככלל, יצירות קולנועיות פורסות במה לחשיפה לביטוי, לביקורת והבנה בכל היבט – המעצב ובונה חברה מתוקנת. אנחנו גאים ומתגאים בדור היוצרים המוכשר המספק ומעניק לנו רגעי אושר באולמות הקולנוע. הקולנוע ימשיך ליהנות מהכרה ותמיכה של המשרד לתרבות ולספורט על מנת שיפרה את יצירתו בבית ומחוצה לו."

נימוקי השופטים לבחירותיהם:

על מיכה שגריר: "מזה יותר מארבעים שנה מיכה שגריר מביים ומפיק סרטים ישראליים ואין זה הישג של מה בכך. היו שנים שעצם השלמה של סרט ישראלי, היתה בגדר הישג. סרטיו העלילתיים והדוקומנטאריים, בדרכם, הם אספקלריה של הישראליות, צדדיה הקשים, המאוסים והישגיה. בזכות רצף העשייה הנמשך ומורכבותם החברתית של הסרטים, ניתן לקרוא למיכה, מתעד היסטורי, מושג הפכפך, שמיכה משכיל להתבונן בו ובתנודותיו ללא פשרות ולהציב מולו מראה מבקרת."

על אמנון סלומון: "סלומון הטביע חותמו על הקולנוע הישראלי, הוא צילם ערות סרטי עלילה ותעודה במשך כמעט חמישים שנות פעילות והיצירתיות דוחפת אותו בימים אלה לפנות גם לדרך חדשה של כתיבה ובימוי."

על דוקי דרור: "סרטיו, החוקרים את יכולתה של מדינת ישראל לשמש כבית לכל בניה, לוכדים היטב את רוחה של החברה הישראלית העכשווית ומבטאים אל נכון את האמונה כי יש בכוחו של הקולנוע לתרום להבנה טובה יותר של המציאות הישראלית המגוונת בה אנו חיים."

על תמר ירום ואבישי סיון: "הפרס מוענק בזכות פסיעתו בדרך לא סלולה ובטוחה בעשיית קולנוע שמעז לבדוק טריטוריות, לפרוץ גבולות של ריאליזם ונרטיב ומצליח, תוך שימוש מזוכך בשפת התמונה והצליל, לעורר מחשבה ולגרום לחוויה מטלטלת". בנימוקיהם למתן הפרס לתמר ירום נכתב: "ביצירותיה הראשונות מגלה ירום שליטה במרכיבי היצירה הקולנועית ומחויבות חברתית. עתה היא מציבה לעצמה אתגר בדמות סרט עלילתי על פי ספר מאת אהרון אפלפלד."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?