"עידן+" יתרחב ל-18 ערוצים?

מערך שידורי "עידן+" (שידורי הטלויזיה הדיגיטלית באמצעות ממיר ה-DTT הנרכש בתשלום חד פעמי) עשוי להתרחב ל-18 ערוצים במקום 5 היום, על פי הצעת חוק שהגו צוות משותף של משרדי האוצר והתקשורת עם הרשות השניה ומועצת הכבלים והלוין, ועליה חתמו שר התקשורת משה כחלון ושר האוצר יובל שטייניץ. הצעת החוק תובא לועדת השרים לחקיקה ביום א' הבא.

הטווח המיועד להוספת 13 הערוצים הוא שנה וחצי, והערוצים הראשונים לגביהם הוחלט הם ערוץ מוסיקה24, חינוכית 23, ערוץ 9 הדובר בשפה הרוסית, וגרסת ה-HD של הערוץ הראשון. הערוצים היעודיים, אם אכן יצליחו לעלות לאויר, יצטרפו מאוחר יותר, והם ערוץ המורשת, ערוץ החדשות, והערוץ בשפה הערבית – את כולם מנסים להעלות לשידור כבר שנים. שאר הערוצים שיעלו הם ערוצי ברודקאסט עתידיים. על מנת לספק אולי את חברות הכבלים והלוין HOT ו-yes, הוחלט כי בשום שלב לא יכלול מערך "עידן+" ערוצי ילדים או ספורט. יחד עם זאת, הוט ויס בכל זאת צפויות להתנגד למהלך (ההפסד הצפוי להן מוערך ב-50-100 מיליון ש"ח בשנה לשתיהן). נזכיר רק כי השתים התחייבו להציע חבילת בסיס צרה ללקוחותיהן, אך טרם עשו זאת.

"ההחלטה האמורה נעשתה במחשכים," מסרו בחברת הוט, "בלא שפורסם הרכב הוועדה, מבלי שזומנו הגורמים הרלוונטיים להשמיע את דעתם וללא כל ביסוס כלכלי. אנו תמהים על החשאיות ועל חוסר המקצועיות שבהם התבצע התהליך, שהוביל לתוצאה שהיא לא פחות מהזויה."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?