והוולג'ין הולך ל… "שבעה"

ארבעה סרטים ישראלים התמודדו השנה על פרס וולג'ין לסרט עלילתי בפסטיבל הקולנוע בירושלים. נניח שזה מקובל עלינו, אבל גם מתוך הסרטים האלו, על פי שמועות, לא כולם היו אמורים להתמודד: השמועות גורסות כי מפיקי הפסטיבל פנו לקולנוענים כאלו ואחרים בבקשה לצרף את הסרטים שלהם למועמדות על פרס וולג'ין, ורובם סירבו מלבד שלומי ורונית אלקבץ על סרטם "שבעה". יאיר רוה פירש זאת כבחירת הזוכה מבעוד מועד, וככל הנראה צדק – פרס וולג'ין לסרט העלילתי הטוב ביותר ניתן ל"שבעה".

במעמד הענקת הפרס, יושבת ראש חבר השופטים של הפסטיבל, הגברת גילה אלמגור, התרעמה על כמות המתחרים המצומצמת ביותר על הפרס השנה, וסיפרה כי חבר השופטים פנה להנהלת הפסטיבל בציפיה לשקול מחדש מהי תחרות אמיתית. ליוצרים קראה אלמגור, "שובו הביתה. […] יש סקרנות אדירה לקולנוע הישראלי בעולם אז חישפו את הסרטים שלכם פה ומכאן צאו לעולם." אלא ששוכחת יושבת הראש כי בבית, פסטיבל דרום הצליח להשיג את כל בכורות הסרטים המדוברים של השנה ולכן לא היה ליוצרים טעם לשווק את הסרט גם בפסטיבל ירושלים.

בשנה הבאה, פסטיבל ירושלים יצטרך לחשוב על דרך טובה מאד כדי להשיב לעצמו את יוקרתו. הקרב על הוולג'ין השנה צריך היה להיות כסטירת לחי מצלצלת באזניהם של הנהלת הפסטיבל.

רשימת הזוכים בפסטיבל ירושלים 2008:

פרס וולג'ין לסרט העלילתי הטוב ביותר:
שבעה

פרס וולג'ין לסרט התעודה הטוב ביותר:
האגדה על ניקולאי וחוק השבות

השחקנית הטובה ביותר:
חנה אזולאי הספרי, שבעה

השחקן הטוב ביותר:
משה איבגי ואלון אבוטבול, אצבע אלוהים

סדרת הטלויזיה הטובה ביותר:
עבודה ערבית

סרט קצר:
גור בנטביץ', עובר ושב

לרשימת הזוכים המלאה בפסטיבל ירושלים לחצו כאן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?