הממשלה אישרה הרחבת שידורי "עידן+" עד 17 ערוצים

עידן פלוס - עידן+הממשלה אישרה אתמול (א) להרחיב את מערך שידורי ה-DTT, "עידן+", עד 12-13 ערוצים "רגילים" (SD) ו-3-4 ערוצים ברזולוציה גבוהה (HD). את ההצעה להגדיל את מספר הערוצים מ-5 ל-17 לכל היותר, הגישו שר התקשורת משה כחלון ושר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, בשיתוף פעולה עם מועצת הכבלים והלוין, והרשות השניה לטלויזיה ולרדיו.

על פי החלטת הממשלה, הוספת הערוצים תיערך בשני שלבים: בשלב הראשון יתווספו ערוץ רדיו – שיכלול את כל תחנות הרדיו האיזורי והארצי – חינוכית 23, הערוץ בשפה הרוסית (9), ערוץ מוסיקה 24, וערוץ ה-HD של הערוץ הראשון. בשלב השני יצטרפו ערוצים יעודיים, כגון ערוץ בשפה הערבית, ערוץ חדשות, וערוץ מורשת.

כרגע מערך ה-DTT כולל את הערוץ הראשון, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ הכנסת וערוץ 33.

"החלטת הממשלה על הרחבת הערוצים," אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בישיבת הממשלה, "היא בשורה חשובה לציבור הצרכנים. מהלך שיאפשר הוזלה משמעותית בהיקף ההוצאה של משקי הבית על טלוויזיה רב-ערוצית, המהווה נתח גדול במרכיב ההוצאה של המשפחה הממוצעת."

נציין כי עוד לפני סוף השבוע האחרון, מנוי ה-DTT סבלו מתקלות ושיבושים בצפיה. צוותי ההנדסה המשותפים של משרד התקשורת ושל הרשות השניה דיווחו על סיום התקלות באותו יום, וכי התקלה פגעה במאות בודדות של ממירים בנקודות שונות ולסירוגין – זאת מתוך כ-160 אלף ממירים שנמכרו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?