סם שפיגל מקים חממת כתיבת תסריטים בתקציב של 350 אלף דולרים

חממת הקולנוע הבינלאומית - ירושליםבית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים מקים חממה בין לאומית לכתיבת תסריטים באורך מלא – בדומה לחממות סאנדנס האמריקאית, בינגר מאמסטרדם וטורינו מאיטליה – עם תקציב שנתי של כ-350,000 דולרים. החממה, שתפעל בשם The Jerusalem International Film Lab, תעודד סרטים עלילתיים באורך מלא של 4 צעירים מהארץ ו-8 נוספים מרחבי העולם, עם פרסי הפקה בגובה 80 אלף דולרים לתסריטים מצטיינים.

את המשתתפים הישראלים תבחר ועדת מיון בראשות הבמאי, המפיק והתסריטאי חגי לוי ("בטיפול", "שבתות וחגים") ואת המשתתפים מהעולם תאתר החממה בעצמה. עבודת נבחרי החממה תתנהל לאורך שבעה חודשים שיחלו בדצמבר 2011 (הגשת המועמדות הישראלית נפתחת ב-27 בפברואר). היוצרים יוזמנו לשתי תקופות של כתיבה ודיון במשכנות שאננים בירושלים, יפגשו עם 4 עורכי תסריט אשר יעבדו עמם באופן מעמיק ותומך על התסריטים ויסייעו להם לממש את הפוטנציאל של הסיפור והתסריט (לרוב דרך דואר אלקטרוני וטלפון ולא יעקרו לישראל), עם כוונה להציג את התסריטים הבשלים להפקה בפני חבר שופטים בין-לאומי של החממה – במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים – כשחבר השופטים יחליט על 2 פרויקטים מצטיינים אשר יקבלו פרס הפקה למימוש התסריט.

החממה, ביוזמתו של מנהל ביה"ס סם שפיגל רנן שור, תפעל בשיתוף מנהל תרבות במשרד התרבות, המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, מועצת מפעל הפיס לתרבות ואמנות ובהשתתפות: קרן ירושלים, משרד החוץ, עיזבון המפיק סם שפיגל, משכנות שאננים,המכון הצרפתי בתל אביב, קרן קרונהיל-פלטקה, קרן הקולנוע הישראלי, ופסטיבל הקולנוע – ירושלים. רוב הגופים שלחו מטעמם נציגים להצטרף לחברי הועדה המייעצת הבינלאומית של החממה, שתכלול את: רנן שור (יו"ר), יורם הוניג (מיזם הקולנוע והטלוויזיה – ירושלים), דולין מלניק ויגאל חיו (מפעל הפיס), ג'ורג' גילדנשטרן (פסטיבל קאן), סוניה היינן (פסטיבל ברלין), אליסיה וסטון (חממת סאנדנס), סבינה ניירוטי (חממת טורינו), אוליבייה פר (פסטיבל לוקרנו), אנתוני ברגמן (מפיק, ניו-יורק), וכתריאל שחורי ( קרן הקולנוע הישראלי).

"זה מאתגר לבנות פרויקט חדש השואף למצוינות בינלאומית בתחום סרטי עלילה באורך מלא", אומר רנן שור."אנחנו עובדים על כך בשבעת החודשים האחרונים והצלחנו לגבש קואליציה נלהבת של תומכים בישראל ובעולם ההולכים איתנו. אני מאמין שנצליח, באמצעות החממה לגלות לטפח ולעודד כישרונות בינלאומיים ובכך גם לחזק את ישראל וירושלים כמרכז מצויינות תכנית בסצנה הבינלאומית של הקולנוע ולקדם במאים ומפיקים ישראליים אל מרכז הזירה הבינלאומית."

הבשלים להפקה בפני חבר שופטים בינלאומי של החממה במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים.
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?