מטר הפקות תשקיע 40 מיליון ש"ח בהפקת סרטים ותכנים ב-2011

מטר הפקותחברת מטר הפקות הודיעה כי תשקיע 40 מיליון ש"ח בהפקות ותכנים במהלך 2011, שיכללו: שני סרטי קולנוע, שתי סדרות דרמה לטלויזיה, שלושה סיטקומים, שתי סדרות תיעודיות, שתי סדרות דוקו-ריאליטי וסדרות אינטרנט.

על פי החברה, נעשה שימוש כבר בחלק מהכסף: 400 אלף ש"ח הושקעו בסדרת המשטרה "המיוחדת" שתעלה לשידור ב'רשת'; סדרת הקומדיה "גבוה וגרינבאום" שתעלה לשידור ב'קשת' ואף נמכרה לרשת ABC האמריקאית; ופיתחה סדרה תיעודית בשם "תולדות הפריים טיים" על תולדות הטלויזיה הישראלית ושתשודר בערוץ 8; ותוכנית השעשועון "מישהו בבית" שמשודרת בערוץ 10. בנוסף, תקצה החברה מיליון ש"ח בפיתוח ויצירת עתודת תכנים.

"תקציב פיתוח עצמאי מאפשר לנו לא רק להעז יותר," מסרה הילה אלון, סמנכ"ל מטר הפקות, "אלא גם לעודד את היצירה הישראלית על ידי העסקתה של חממת יוצרים ולהעניק לרעיונות שלהם ושלנו אורך נשימה. השקעה בפיתוח מגדילה את סיכויו של פרויקט להגיע אל המסך בשל יותר ומהר יותר."

מטר הפקות נוסדה ב-1993, ומחצית ממנה נרכשה בידי חברת הפרסום הגדולה בישראל, מקאן אריקסון, בשנת 2007. בין היצירות שעלו למסכים תחת ידיה בעבר ניתן למצוא את "עונת החתונות", "הבורגנים" ו"החמישיה הקאמרית".

"החבירה למקאן אריקסון" מסר בעלי ומנכ"ל החברה, עמי אמיר, "איפשרה לנו להקצות תקציב פיתוח של כ-4 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות. כך נוצרה לנו האפשרות לפתח באופן עצמאי תכנים שאנו אוהבים ומאמינים בהם ואז למכור אותם במצב פיתוח מתקדם לגופי השידור השונים או לנסות ולהפיק בעצמנו פיילוט לסדרות אלה."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?