שלושה בתי ספר לקולנוע בניו יורק יערכו מחווה לביה"ס הישראלי סם שפיגל

"סיור מודרך".

"סיור מודרך".

אוניברסיטת קולומביה, ביה"ס Tisch לאמנויות של אוניברסיטת ניו יורק וביה"ס לאמנויות ויזואליות (SVA), יערכו מחוות רטרוספקטיבה לביה"ס סם שפיגל הירושלמי ויקרינו 15 מסרטי בוגריו. המחווה נערכת לכבוד חגיגות ה-20 להקמתו של ביה"ס סם שפיגל, ולפי השפיגלים, מדובר בפעם הראשונה ששלושת בתי הספר לקולנוע בניו יורק עורכים מחווה לבית ספר כלשהו לקולנוע במקביל. הפעם הקודמת שסרטי סם שפיגל ביקרו יחדיו בניו יורק היתה לפני חמש עשרה שנים במוזיאון לאמנות מודרנית (MOMA).

15 הסרטים שיוקרנו על פני שלושה ימים הם: "סוסי ים" של ניר ברגמן, "בית" של דוד אופק, "דיפלומה" של יעל קיים, "סיור מודרך" של בנימין פרידנברג, "קרב תרנגולים" של סיגלית ליפשיץ', "שיבולת בקפה" ו"חיילת בודדה" של טליה לביא, "עונג שבת" של מיכל ברזיס ועודד בן-נון, "המנון" של אלעד קידן, "מלחמה אחרת" של נדב גל, "הטיפ האדום" של דני רוזנברג, "חול" של עמרי לוי, "דרייבר" של יהונתן אינדורסקי, ו"טוליה" של רודיאון ברודסקי.

הרטרוספקטיבה תיערך בין ה-22 ל-24 במארס, בשיתוף המרכז הקהילתי היהודי בניו יורק, המרכז לקולנוע ישראלי בניו יורק, ביה"ס לאמנויות ויזואליות, אוניברסיטת קולומביה, ביה"ס Tisch לאמנויות של אוניברסיטת ניו- יורק, ובתמיכת הקונסוליה הישראלית בניו יורק, המיזם לקולנוע ולטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, בנק לאומי, קרן ירושלים, איגוד היוצרים העצמאיים של ניו יורק, אגודת הקולנוע של לינקולן סנטר והמפיקה קרול פולאקוף.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?