שוברי קופות 28.03.11: "יומנו של חנון 2" מחטיף ל"סאקר פאנץ'"

"יומנו של חנון 2". זאקרי גורדון, רוברט קפרון.

"יומנו של חנון 2". זאקרי גורדון, רוברט קפרון.

סרט ההמשך הקומי לילדים "יומנו של חנון 2" שעלה 21 מיליון דולרים, הצליח לעקוף את ההבטחה הגדולה ועטירת יחסי הציבור "סאקר פאנץ'" של זאק סניידר, שעלתה לאולפני האחים וורנר 82 מיליון דולרים. לא חדשות טובות לחובבי "סופרמן".

"יומנו של חנון 2: ברודריק שולט" פתח בארה"ב עם 24.4 מיליון דולרים, על פי הערכות, בקרב 3,167 בתי קולנוע. הוא נחת בארה"ב שנה בדיוק אחרי צאתו של העיבוד הראשון לספרו של ג'ף קיני, וככל הנראה נהנה ממומנטום של זיכרון קצר. את הסרט הראשון, שהיה סתמי לחלוטין לטעמי, גלובוס גרופ א.ד.מטלון לא טרחו כלל להציג בארץ על המסך הגדולים של הקומפלקסים, הסתפקו בסינמטקים, ובצדק. הסרט הראשון פתח אשתקד עם 22.1 מיליון דולרים, שהובילו לבסוף לריצה של 64 מיליון בתוך 22 שבועות בארה"ב.

"סאקר פאנץ'" שנהנה מדירוג צפיה של בני 13 ומעלה, פתח עם 19 מיליון דולרים בלבד בקרב 3,033 בתי קולנוע, והחמיר את מעמדו של הבמאי סניידר. מעבר לעובדה שאולפני האחים וורנר בנו על הבמאי משחזר-האפקטים להפיח חיים מחדש באחת הדמויות הכי חשובות בהיסטוריה הדמיונית-קומיקסית (תודה לאל שכריסטופר נולן נמצא שם לפקח); עלות הפקת "סאקר" נאמדת בלמעלה מ-80 מיליון דולרים כאמור. מדובר בסכום זהה כמעט לעלות סרטו הקודם של סניידר, "אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול", שאחרי פתיחה בגובה 16.1 מיליון דולרים, הצליח לגרוף רק 55 מיליון דולרים בארה"ב. ב"אגדה עם כנפיים" יכלו להאשים את האנימציה. ב"סאקר" אין כבר את מי להאשים מלבד את סניידר. הביקורות בחו"ל אגב, קוטלות, אבל בסלאשפילם דווקא ניסו להגן על הבמאי.

אחרי "יומנו" ו"סאקר" בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע האחרון, ניצב "ללא גבולות" שירד ב-19 אחוזים בלבד מהשבוע שעבר, וגרף על פי הערכות תוספת של 15 מיליון דולרים. סך הכל צבר הסרט שהתחבב על המבקרים בארץ, 41 מיליון דולרים בשבועיים. "סניגור במבחן", שלא התחבב על המבקרים בארץ כמו "ללא גבולות", הצליח לשמור גם הוא על רווחים דומים לשבוע שעבר, וירד ב-16 אחוזים בלבד. הוא הוסיף כ-11 מיליון דולרים למצבור העומד כעת על 28.9 מיליון. "רנגו" יורד ב-35 אחוזים בלבד (יחסית לשבוע רביעי) וגורף עוד 9.8 מיליון דולרים, למצבור העומד כעת על 106.4 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
ארז

א.ד.מטלון הם המפיצים של יומנו של חנון ולא גלובוס

אלי שגב

צודק 🙂

[…] בליל אמש, בדיוק כאשר נחתה ההכרזה על הליהוק, נחתו גם התוצאות של ביצועי הסרטים בקופות בארה"ב, ומצבו של סניידר לא מוצלח שם. סרט הילדים "יומנו של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?