אידיבי משיק עיצוב חדש לעמוד בית

הבלוק החדש המרכזי בעיצוב החדש של אידיבי

הבלוק המרכזי החדש בעיצוב החדש של אידיבי

התחדשנו בעיצוב חדש לעמוד הבית שלנו ב"אידיבי"! וזה לא הכל…

גולשינו הותיקים כבר כנראה יודעים שכאשר יש מעט עדכוני חדשות, זה בדרך כלל אומר שאנחנו עומלים על פיתוח האתר. אז התנצלותנו על כמות העדכונים מהשבועות האחרונים, זה היה למטרה טובה: מלבד עיצוב חדש לעמוד הבית, שהושק בדיוק ביום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל (למעשה ממש כאשר החל טקס פתיחת חגיגות העצמאות בליל אמש), יש לנו עוד כמה שיפורים להתפאר בהם – שאת חלקם כבר כנראה הספקתם לראות בזמן האחרון.

נתחיל מההתחלה: העיצוב החדש של עמוד הבית.
חלק 1: יותר דגש על מה לראות בקולנוע.

העיצוב החדש לעמוד הבית של אידיבי - חלק ראשון

העיצוב החדש לעמוד הבית של אידיבי - חלק ראשון

הטריד אותי מאד שאנשים נכנסים לאתר "אידיבי" ומתקשים למצוא מה שהם הכי רוצים באתר המדבר קולנוע: מה לראות. עם זה בראש, יצרנו את הבלוק המרכזי החדש שכותרתו היא פשוט "מה לראות?" והוא עונה על השאלה עם כמה מהסרטים החדשים בקולנוע, עם סרט ישראלי שעכשיו מוקרן (בחירה אקראית בכל כניסה לאתר), עם המלצות המבקרים (גם כן בחירה אקראית בכל כניסה לאתר) והביקורות החדשות, ועם גישה לזמני הקרנת הסרטים. כל הסרטים הרשומים בבלוק זה מעוטרים במדד המבקרים שלהם ובז'אנר, שיקל על הבחירה לצפיה.
צ'ופר נחמד הוא רשימת הסרטים המתקרבים שהכי פופולרים באתר, לכל אלו שתמיד תוהים באוזני "ומתי 'זה וזה' יגיעו לקולנוע?" -ברוב הסיכוים האיזור הזה יענה גם על השאלה הזו. מתחת לרשימות הללו הכנסנו את הקישורים המהירים ששירתו לא מעט אנשים, אל רשימת בתי קולנוע ואל רשימת סרטים מפולחי ז'אנר.

חלק 2: כל מה שחדש ומבוקש.

העיצוב החדש לעמוד הבית של אידיבי - חלק שני

העיצוב החדש לעמוד הבית של אידיבי - חלק שני

השינוי (להבדיל מהתוספת לעיל) הבולט ביותר כנראה לעין בעיצוב החדש של עמוד הבית שלנו הוא איגודם יחד של כל העדכונים באתר, לבלוק ויזואלי אחד המפולח לשלושה טורים. בימני: החדשות העדכניות שלנו; באמצעי: הקדימונים והתמונות (פעם היו דחוקים למטה); ובשמאלי: המפורסמים (שהיו דחוקים למטה-למטה, למרות כובד משקלם באתר) והפעילות בפייסבוק. מי שחיפש את המלצות הטלויזיה השימושיות מאד שלנו – יוכל למצוא אותן מתחת לחדשות (בקרוב יוצגו גם סדרות פופולריות, כשם שמוצגים הסרטים הפופולרים).

שיפור שני: עמודי הכותרים (הסרטים והסדרות)

אחד העקרונות הכי חשובים באינטרנט הוא להציג לגולש את מה שהוא מחפש כמה שיותר מהר ומול העיניים כדי שלא יצטרך לחפש. היות ורוב הגולשים מחפשים קדימון, תמונות ותקציר זריז – הצבנו את כל אלו בראש עמודי הכותרים מעתה, ועידנו קצת את כל הפרמטרים המוצגים בעמוד (ובכלל זה, מדד המבקרים שהיה מגושם מאד). סביר להניח שאת השינוי הזה כבר ראיתם, היות והוא רץ עוד מלפני תום אפריל 🙂

אגב מדד המבקרים, אם תשימו לב, המדדים של חלק מהסרטים (בעיקר החדשים – ובעתיד הקרוב גם הישנים יותר) עודכנו. הסיבה היא ששינינו את דרך החישוב של מדד המבקרים כך שיהיה מדויק יותר. עיקר החישוב החדש נופל על משקל של מבקרים – מעתה לקולו של המבקר הותיק אורי קליין יש הרבה יותר עוצמה במדד מאשר לקולו של מבקר חדש, וכך לדעתנו אנו משיגים מדד הרבה יותר רלבנטי ונכון.

שיפור שלישי: עמודי האישים

בדומה לעמודי הכותרים, החלטנו להבליט גם בעמודי האישים יותר מידע שמענין מאד את הגולשים ולעדן קצת את כל הפרמטרים המוצגים בעמוד. גם את השינוי הזה כבר אולי ראיתם, היות והוא רץ כמעט מאז השינוי בעמודי הכותרים.

שיפור שלישי: העמקת יכולות מחקר הקולנוע (הישראלי במיוחד) באמצעות אידיבי

אנחנו עוד נכתוב מדריך מלא כאשר נשיק את השירות הזה באופן מלא, אבל בינתים אתם יכולים להתרשם מגרסת ההרצה של כלי פילוח הכותרים החדש שלנו שמושלם בדיוק עבור מחקר. ניתן להגיע אליו דרך: ארכיון הסרטים שלנו ("ארכיון" בתפריט למעלה).

שיוכים: מחוץ לענין

יופי של עיצוב!
אתם עושים בשכל שאתם משנים את העיצוב.. (:
שרון

עיצוב תמונות

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?