"הערת שוליים" פתח מול 20 אלף צופים

"הערת שוליים". שלמה בראבא. צילום: רן מנדלסון.

"הערת שוליים". שלמה בראבא. צילום: רן מנדלסון.

כ-20 אלף צופים הגיעו לראות את "הערת שוליים" של יוסף סידר בסוף שבוע הבכורה שלו בבתי הקולנוע בישראל (2 ועד ה-4 ביוני), כך על פי נתון של ההפקה. הסרט הוקרן בסוף השבוע ב-27 עותקי 35 מ"מ, מתוכם 7 היו דיגיטלים.

עלילת הסרט עוסקת באב ובן, שני פרופסורים לחקר התלמוד, המתחרים בינהם על פרס ישראל. שלמה בראבא וליאור אשכנזי מגלמים את האב והבן, ולצידם מככבים עוד עלמה זק, עליזה רוזן, מיכה לבינסון ונבו קמחי.

הסרט זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן 2011 זכה לפתיחה גבוהה יחסית לנושא הסרט אך לא התעלה על סרטו הקודם של סידר, "בופור". זה פתח ב-2007 עם קרוב ל-30 אלף צופים, אבל ההפרש הגיוני לחלוטין: "בופור" אמנם סבל כביכול מיחסי ציבור רעים בעקבות סוגית השחקנים שלא שירתו בצה"ל ומגלמים חיילי צה"ל, אבל אין באמת דבר כזה 'יחסי ציבור רעים'. כמו כן, קהל היעד שלו היה רחב הרבה יותר משום הפניה לצעירים בגילאי צבא שיכלו להתחבר לדמויות. "הערת שוליים" נתפש לדעתי, יותר כסרט 'ארט האוס' על אף שמוכרים אותו כקומדיה ("זוהי סדום" זה בטוח לא) – קהל היעד האמיתי שלו הרבה יותר מצומצם, ולו רק בגלל שהמילה "תלמוד" לא ממש מסברת אוזניים צעירות. אם כבר ארט האוס, אז "שבעה" שנחשב אצלי לגמרי כסרט כזה (ויש החולקים עלי), הפתיע אותי לחלוטין ב-2008 משהביא כ-215 אלף צופים. "בופור", שלא היה ארט האוס בכלל, לבסוף משך לא הרבה מדי יותר ממנו: כ-275 אלף צופים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?