תקציב רשות השידור בגובה 870 מש"ח אושר: רק 100 מיליון לתוכן

ועדת הכספים של רשות השידור אישרה לראשונה זה 7 שנים את התקציב השנתי של הרשות בתהליך מסודר, והוא עומד על 870 מיליון ש"ח לשנת 2011, מתוכם (רק) 100 מיליון יוקצו לטובת תוכן ברדיו ובטלויזיה, קנית הפקות חיצוניות ורכישת זכויות שידור לתחרויות ספורט. ראוי לציין כי זכייניות ערוץ 2 לבדן (ללא רדיו), רשת וקשת, השקיעו סכום כולל של כ-220 מיליון ש"ח בשידוריהן בשנת 2010. כמו כן, לפי החוק, 36 אחוזים מתקציב הרשות צריכים לעבור לתוכן ואמנם חל שינוי לחיוב בתחום הזה (עליה משמעותית מפחות מ-10 מיליון ש"ח בשנים האחרונות, כך על פי הארץ), זה עדין לא 313 מיליון הש"ח שדרושים מתוקף החוק.

"העיקרון שהנחה אותנו היה הגשת תקציב מאוזן העומד בכללי המינהל התקין", אמר יו"ר ועדת הכספים ברשות השידור, דוד חיון, "אישור התקציב הוא צעד היסטורי שיוביל את הרשות לדרך חדשה ולתרבות ניהולית תקינה."

תקציב רשות השידור יעמוד כעת לאישור של הועד המנהל ברשות ושל משרד האוצר. הוא אינו כולל את הרפורמה המתוכננת ברשות, שטרם ברור מתי תיכנס לתוקפה בגלל עיכובים בסיום הכנת התיקון לחוק רשות השידור של ועדת הכלכלה והחינוך של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, שדחתה את המשך הדיונים בנושא למועד לא ידוע. מה שהוא כן כולל בין היתר, היא תוכנית לשיפור גבית האגרה בסך 30 מיליון ש"ח.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?