תחרות פיצ'ינג נוספת בפסטיבל ירושלים 2012: פרס בגובה 50 אלף דולר

משתתפי חממת הקולנוע בפסטיבל ירושלים 2012.

משתתפי חממת הקולנוע בפסטיבל ירושלים 2012.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2012 (ה-29 במספר) מוסיף תחרות פיצ'ינג לחממת הקולנוע הבינלאומית ירושלים. התחרות, מיסוד בית הספר לקולנוע ולטלויזיה סם שפיגל הירושלמי, מעודדת כתיבת סרטים עלילתיים ראשונים באורך מלא מאת יוצרי קולנוע צעירים ומבטיחים מישראל ומהעולם. שווי הפרס הראשון בתחרות הוא 50 אלף דולר, ואילו הפרס השני בשווי 30 אלף דולר, שניהם בחסות קרן ברכה. בנוסף, יוענק גם פרס בגובה 25 אלף דולר לתסריט מצטיין המתרחש בירושלים, בחסות המיזם לקולנוע ולטלויזיה ירושלים.

תחרות הפיצ'ינג של חממת הקולנוע מסכמת מחזור ראשון בחייה של החממה, הכוללת שבעה חודשי עבודה ובהם גם שני ביקורי עבודה בירושלים מול עורכי תסריט מהעולם. בראש חבר השופטים של התחרות יעמוד מנהל פסטיבל לוקרנו, אוליביה פר. יוזם החממה הוא רנן שור, מנהל סם שפיגל, שהקים אותה עם אבישי כהנא, בוגר טרי של מסלול הפקה יוזמת בביה"ס. שור גם מנהל את החממה יחד עם יפעת טובי. "החממה הצליחה בשנתה הראשונה לעורר עניין בינלאומי וישראלי רב בקרב במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים ומשקיעים," הוא אומר. "היא הוכיחה שיש צורך ממשי בחממה רביעית מסוגה בעולם, והגעתם של כ-60 אורחים מהעולם ומישראל לארועים היא הבעת אמון בה כמרכז למצוינות בינלאומית לפיתוח והפקת סרטי עלילה ראשונים באורך מלא."

הפרסים החדשים במסגרת תחרות הפיצ'ינג של חממת הקולנוע מצטרפים לפרסים בתחרות המסורתית: 40 אלף ש"ח לתסריט המבטיח בחסות קרן ון ליר, ופרסים בחסות רשת הטלויזיה הצרפתית ARTE וקרן הקולנוע הצרפתית CNC, שגובהם השנה טרם נמסר. פסטיבל ירושלים יפתח השנה ב-5 ביולי עם הסרט "לרומא באהבה" של וודי אלן וימשך עד ה-14 ביולי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?