הסרט הישראלי "זה לא זמן לפופ" יוקרן בתחרות הסינף-סינפודסיון בפסטיבל קאן 2024

"זה לא זמן לפופ". ירדן שי.

"זה לא זמן לפופ". ירדן שי. צילום: שי אטר.

סרט הסטודנטים הישראלי "זה לא זמן לפופ" של עמית וקנין מאוניברסיטת תל אביב יוקרן בפסטיבל קאן 2024 (ה-77 במספר) שבצרפת. הסרט יתחרה בתחרות סרטי הסטודנטים 'הסינף' (La Cinéf), שהוא השם החדש לתחרות הסטודנטים הותיקה 'הסינפודסיון' (Cinéfondation).

"זה לא זמן לפופ" בן ה-14 דקות מתרחש ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. יעל (ירדן שי) מבריזה מהאזכרה של אביה שנפל במלחמת לבנון השנייה ומקווה לזכות בדירה מרופטת בדרום תל אביב שם היא תגלה את המחירים שעליה לשלם לשם כך. מטעם הסרט מספרים כי וקנין יחד עם צלם הסרט שי אטר, "ניסו להעמיד זו מול זו את האסתטיקה הגראנג'ית של דרום תל-אביב ואת תקוות הגיבורה יעל, באופן שיבליט את המתח בין סיפורה ובין סיפור קולקטיבי הגדול ממנה."

פסטיבל קאן יתקיים השנה בין ה-14 ל-25 במאי. "זה לא זמן לפופ" הוא הסרט הישראלי הראשון שמתקבל השנה לפסטיבל, שמרבית מסגרותיו כבר הוכרזו. בראש חבר השופטים של מסגרת הסינף-סינפודסיון, שמתקיימת זו הפעם ה-27 (מאז 1998), תעמוד השחקנית לובנה אזבאל ("תל אביב על האש", "גן עדן עכשיו", "זרים" וגם הסרט שמוקרן בימים אלה בקולנוע "הכפתן הכחול").

הסרט צולם בתחילת ספטמבר 2023 אשתקד במסגרת השנה השניה של וקנין בלימודי התואר הראשון בבית הספר לקולנוע טלויזיה על שם סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, והוא נתמך בידי קרן בלווטניק לסרטי סטודנטים. כיום וקנין בשנתה השלישית באוניברסיטה ועובדת על סרטה הקצר השני "לילות". היא גם מנהלת התחרות הבינלאומית בפסטיבל הסטודנטים תל אביב הקרוב, שמיועד לאוגוסט 2024.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?