הימורים: מי יהיה מועמד לאוסקר 2013?

"אופטימיות היא שם המשחק". בראדלי קופר.

"אופטימיות היא שם המשחק". בראדלי קופר.

יש מבול של קבוצות עיתונאים ומבקרים וגופים וטקסים שמחלקים פרסים. הפרס היוקרתי ביותר הוא עדיין האוסקר ואני חושב שכולם כבר יודעים שלא תמיד הטובים ביותר זוכים בפרס. אפשר להרכיב רשימה ארוכה של סרטים שלא היו מועמדים לאוסקר, או שהיו מועמדים ולא זכו, ושל אנשים שלא היו מועמדים לאוסקר או מעולם לא זכו. כל הפרסים הללו הם דרך ליחסי ציבור לסרטים הללו, בדרך כלל לא עשרת שוברי הקופות של השנה, בתקווה שזה יגרום לאנשים לדבר על הסרטים וללכת לקולנוע.

כשגוף כלשהו מכריז על המועמדים אוהבים להזכיר כמה המועמדים והזוכים אצלו דומים-מקבילים לזוכים באוסקר. גלובוס הזהב מזמן לא חוזה ישיר של הזוכים באוסקר, וזה טוב. אני לא רוצה לראות את אותם זוכים בכל טקס. בשנה של סרטים טובים צריך להיות גיוון בנושאי נאומי התודה.

עם זאת, בתחום המועמדויות, גלובוס הזהב – יחד עם פרסי איגוד השחקנים האמריקאיים (בקיצור: SAG) הם ברומטר טוב למועמדים לאוסקר. מעטים השחקנים שלא היו מועמדים לאחד משני הפרסים הללו והיו מועמדים לאוסקר. זה קרה, אפילו לאחרונה, עם גארי אולדמן ("החפרפרת") ומגי ג'ילנהול ("לב לא שפוי"), אבל לא לעתים קרובות.

בסקירה זו נבחן מי עתיד לשמוע את שמו מוכרז כמועמד לאוסקר ב-10.1.13. השנה הולך להיות מספר שיא של מועמדים שכבר זכו באוסקר ושל שחקנים שאין זו מועמדותם הראשונה.

"לינקולן". דניאל דיי-לואיס.

"לינקולן". דניאל דיי-לואיס.

שחקן ראשי
ארבעה מועמדים בטוחים: דניאל דיי-לואיס ("לינקולן"), בראדלי קופר ("אופטימיות היא שם המשחק"), ג'ון האוקס (The Sessions), דנזל וושינגטון ("הטיסה"). הם מגלמים, לפי הסדר: נשיא ארה"ב, בעל הפרעה דו-קוטבית, בתול בן 36 עם ריאת ברזל וטייס אלכוהוליסט.
מי יצטרף אליהם? שני המתמודדים המובילים הם חואקין פינקס ("המאסטר") ויו ג'קמן ("עלובי החיים"). ג'קמן כנראה יזכה בגלובוס זהב, אך זו לא מבטיחה מועמדות לאוסקר (ע"ע ג'ים קארי). פינקס דיבר נגד האקדמיה, חבריו לסרט יהיו מועמדים בקטגוריות שלהם, אך אם הסרט לא יהיה מועמד לסרט הטוב ביותר, סיכוייו של פינקס נמוכים בהרבה.
מועמדים אפשריים נוספים: בן אפלק ("ארגו") שייאלץ כנראה "להסתפק" במועמדות על בימוי הסרט, אנתוני הופקינס ("היצ'קוק") שייאלץ להסתפק במועמדותה של הלן מירן שמגלמת בסרט את אשתו.

"כוננות עם שחר". ג'סיקה צ'סטיין.

"כוננות עם שחר". ג'סיקה צ'סטיין.

שחקנית ראשית
שתי מועמדות בטוחות: ג'ניפר לורנס ("אופטימיות היא שם המשחק"), ג'סיקה צ'סטיין ("כוננות עם שחר"). שתיהן בסרטים שיהיו מועמדים לסרט הטוב ביותר, שתיהן פרצו בענק בשנים האחרונות ולשתיהן זו תהיה מועמדות שנייה.
מי תצטרף אליהן? ארבע נאבקות על שלושת המקומות הנוספים: נעמי ווטס ("הבלתי אפשרי"), שתי צרפתיות- עמנואל ריווה ("אהבה"), מריון קוטיאר ("חלודה ועצם") והלן מירן ("היצ'קוק"). שתי האחרונות זכו באוסקר ועל שתיהן אומרים שהן הדבר הטוב ביותר בסרט שלהן. מירן מגלמת את אלמה, אשתו של אלפרד היצ'קוק וקוטליאר מגלמת אישה קטועת רגליים. ריווה מגלמת אישה בשנות ה-80 לחייה שעוברות אירועים מוחייים וווטס מגלמת אישה שנאבקת לשרוד אחרי שגל צונמי פוגע בה ובמשפחתה בחופשה בתאילנד.
ועדיין במירוץ: רייצ'ל ווייז (The Deep Blue Sea) וקוונזין וואליס ("חיות הדרום הפראי"). וואליס, שהיתה בת 6 כשצילמו את הסרט, תהיה מועמדת רק אם הסרט יצליח להתברג לסרט הטוב ביותר.

"ארגו". אלן ארקין.

"ארגו". אלן ארקין.

שחקן משנה
שלושה מועמדים בטוחים: אלן ארקין ("ארגו"), טומי לי ג'ונס ("לינקולן"), פיליפ סימור הופמן ("המאסטר"). כן, שלושתם זכו באוסקר בעבר.
מי יצטרף אליהם? רוברט דה נירו ("אופטימיות היא שם המשחק"), כריסטוף וולץ ("ג'נגו ללא מעצורים"). כן, שניהם זכו באוסקר בעבר.
ועשויים להיות מועמדים: ליאונרדו די'קפריו ("ג'נגו ללא מעצורים"), חביאר ברדם ("סקייפול"), מתיו מקונוהיי ("מג'יק מייק").

"עלובי החיים". אן האת'וואי.

"עלובי החיים". אן האת'וואי.

שחקנית משנה
שלוש מועמדות בטוחות: סאלי פילד ("לינקולן"), אן האת'ווי ("עלובי החיים"), הלן הנט (The Sessions).
מי תצטרף אליהן? איימי אדמס ("המאסטר") כי מצביעי האוסקר כבר הוכיחו שהם אוהבים אותה מאוד.
ואחת מתוך שתיים: מאגי סמית' ("מלון מריגולד האקזוטי") או ניקול קידמן ("העיתונאי"). לעומת אדמס וסמית', קידמן מועמדת לגלובוס הזהב ול-SAG ורק שתי שחקניות בעבר לא היו מועמדות אחר כך גם כשחקנית משנה לאוסקר (מריה בלו על "קולר: להרגיש את וגאס" ב-2003 ורובין רייט על "פורסט גאמפ" אי שם ב-1994, השנה הראשונה שבה חילקו את פרסי ה-SAG), אבל "העיתונאי" הוא סרט כל-כך רע!

סרט אנימציה
השנה יהיו חמישה סרטים מועמדים.
שני מועמדים בטוחים: "אמיצה", "ראלף ההורס".
מי יצטרף אליהם? שלושה מתוך ארבעה: "שומרי האגדות", "פרנקנוויני", "פארנורמן", "מפלצת של מלון".

אורי 1

גם קמרון דיאז הייתה מועמדת פעמיים לגלובוס ולsag כשחקנית משנה [על "להיות ג'ון מלקוביץ" ו"ונילה סקיי"] ובשתי הפעמים לא הייתה בסוף מועמדת לאוסקר

תודה על התיקון, אורי 1.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?