שלגיות בקולנוע

"שלגיה". מקרנה גרסיה.

"שלגיה". מקרנה גרסיה.

החל ממחר (יום שישי ה-3.1) יוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ הסרט "שלגייה", סרט ספרדי אילם. הסרט מ-2012 מצטרף לשני סרטים אמריקאים מאותה שנה שגם הם מבוססים באופן חופשי על סיפורה של שלגייה ושבעת הגמדים: "מראה מראה: הסיפור האמיתי" עם ג'וליה רוברטס ו"שלגייה והצייד" עם קריסטין סטוארט ושרליז ת'רון.

בשנים האחרונות נזכרו בהוליווד שיש להם מאגר של סיפורים מוכרים מוכנים לעיבוד קולנועי- והם לא צריכים לשלם למישהו בשביל הזכויות עליהם. מה שעשו אולפני דיסני מאז שנות ה-30 של המאה שעברה בסרטים מצוירים, מגיע אלינו כעת עם שחקנים בשר-ודם, ולרוב גם מלווה באפקטים מיוחדים. בעולם האגדות יש מכשפות רעות, סיפורי אהבה וקסם, וכמו שאוהבים (במיוחד בהוליווד) הטוב מנצח ויש סוף טוב (עד עצם היום הזה). כך ראינו בשנים האחרונות, בין השאר, גרסאות של עמי ותמי ("קוטלי המכשפות"), כיפה אדומה ("ירח אדום"), ג'ק והאפונים ("ג'ק צייד הענקים") וקנת' בראנה מביים בשביל דיסני את "סינדרלה" עם קייט בלנשט.

"שלגייה" הספרדי, סרטו השני של פבלו ברחר ("טורמולינוס"), זכה ב-10 פרסי גויה, כולל לסרט הטוב ביותר, תסריט ושחקנית ראשית (מריבל ורדו). הסרט לוקח את האגדה של האחים גרים, משלב את עלילת האופרה "כרמן" של ביזה, ועושה כל זאת כסרט אילם בשחור-לבן. לא במקרה עלילתו מתרחשת בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הסרט הדרמטי נפל בצלו של סרט אילם שכבש את העולם באותה שנה, "הארטיסט" הקליל והמבדר, ועכשיו יש לקהל הישראלי הזדמנות לראות אותו בבית הקולנוע, אחרי שהוקרן במסגרת פסטיבל הסרטים של ירושלים.

"שלגיה". מריבל ורדו.

"שלגיה". מריבל ורדו.

את האמא המרשעת של שלגייה מגלמת מריבל ורדו, המוכרת היטב לקהל הישראלי חובב הקולנוע המכסיקני. היא כיכבה בשניים מהסרטים המכסיקנים המצליחים ביותר במאה ה-21: "ואת אמא שלך גם" של אלפונסו קוארון ו"המבוך של פאן" של גיירמו דל טורו. היא גם הופיעה בסרט המכסיקני המומלץ "שטח פרטי" (2007) וב"טטרו" של פרנסיס פורד קופולה.

שלגיה (ספרד, צרפת, בלגיה, 2012)
בימוי: פבלו ברחר | תסריט: פבלו ברחר | משחק: מקרנה גרסיה, רמון ברי, מריבל ורדו, דניאל חימנז קאצ'ו, אנג'לה מולינה, אינמה קווסטה
הפצה: החל מה-04.01.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?